آشنایی با موضوع

"بیمارستانی" به هر گونه بیماری که یک بیمار در طول مراقبت های پزشکی در بیمارستان به آن مبتلا می شود، اطلاق شود. "بیمارستانی" وابسته به بیماری هایی است که در بیمارستان انتقال می یابد. مانند عفونت های بیمارستانی. عفونت های بیمارستانی، عفونت هایی است که در یک بیمارستان محبوس شده اند و به طور بالقوه توسط موجودات که به آنتی بیوتیک مقاوم هستند، ایجاد می شود. عفونت بیمارستانی، عفونتی است که بیمار در بیمارستان به آن آلوده می‌شود مثلاً بیمار دچار شکستگی پا در بیمارستان دچار عفونت ادراری شود. عفونت بیمارستانی یکی از دلایل اصلی مرگ و همچنین افزایش دوران نقاهت می‌باشد. بر اساس تحقیقی که سازمان بهداشت جهانی در ۵۵ بیمارستان در ۱۴ کشور به انجام رسانده نشان می‌دهد که میانگین ۸٬۶٪ از بیماران بستری شده مبتلا به عفونت بیمارستانی شده‌اند. معمولاً میکروب‌های عامل عفونتهای بیمارستانی به درمان مقاومند.
در این صفحه تعداد 217 مقاله تخصصی درباره بیمارستانی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI بیمارستانی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بیمارستانی; ALF; Acute Liver Failure; CA; Community Acquired; DCLD; Decompensated Chronic Liver Diseases; GIB; Gastrointestinal Bleeding; GNB; Gram Negative Bacilli; GPC; Gram Positive Cocci; HCA; Healthcare Associated; HE; Hepatic Encephalopathy; ICU; Intensive Care
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بیمارستانی; Ventilator-associated event; ventilator-associated pneumonia; electronic search algorithm; clinical pulmonary infection score; health care-acquired infection; nosocomial;