آشنایی با موضوع

pH یک محلول میزانی اسیدی یا بازی(آلکالین) بودن آن را نشان می‌دهد. عبارت pH مقدار غلظت یون هیدروژن را تداعی می‌کند که به صورت معمولی بین 1 تا 10e-14 گرم بر لیتر می‌باشد که معادل با عددی بین 0 تا 14 می‌باشد. یک دستگاه اندازه‌گیری PH دارای سه بخش می‌باشد که عبارتند از: 1- سنسور PH: شامل الکترود اندازه‌گیری، الکترود مرجع و سنسور دما؛ 2- پیش‌تقویت‌کننده؛ 3- آنالیزر یا فرستنده. زمانی که یک سنسور pH در یک محلول غوطه‌ور گشت، پتانسیل الکترود مرجع با تغییر غلظت یون هیدروژن تغییر نمی‌یابد. محلولی در الکترود مرجع در تماس با محلول مورد نظر قرار می‌گیرد و الکترود اندازه‌گیری تحت اتصالی، مدار را کامل می‌نماید. خروجی الکترود اندازه‌گیری با دما متغیر می‌باشد. موارد کاربرد سنسور های PH در صنایع مختلف: 1- صنایع تولید کاغذ؛ 2- تصفیه خانه های صنعتی؛ 3- صنایع نوشابه سازی؛ 4- صنایع غذایی؛ 5- نیروگاه ها؛ 6- کارخانجات تولید پلاستیک و پلیمر؛ 7- کارخانه های بازیافت زباله های صنعتی و شیمیایی.
در این صفحه تعداد 317 مقاله تخصصی درباره سنسور pH که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سنسور pH (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.