آشنایی با موضوع

در سطوح ریل های راه آهن، اندرکنش بین سایش و خستگی سبب ایجاد عیوبی تحت عنوان عیوب خستگی تماسی غلتشی RCF می شود. نیاز به سرعت زیاد، بار محوری بالا، دانسیته ترافیک و نیروی کشش بیشتر در حمل و نقل ریلی سبب شده است که ارزیابی و کنترل این عیوب به عنوان مهم ترین محدود کننده این تقاضاها، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد در اثر ترکیبی از گرمایش موضعی سطح تماسی ریل و تنش های عمودی و مماسی بین چرخ و سطح ریل که سبب جابجایی برشی شدید لایه سطحی ریل می شود، لایه های ترد و نانو ساختاری از میکروساختار پرلیتی اولیه ریل ایجاد می شود. جوانه زنی و رشد ترک خستگی از این لایه ها و خروج آنها از لایه سطحی شدیدا تغییر فرم یافته، سبب قلوه کن شدن لایه های سطحی ریل و در نتیجه اعمال بارهای دینامیکی شدید و افزایش احتمال خردشوندگی ریل می شود. همچنین رشد این ترک های سطحی می تواند با تبدیل به ترک های خستگی عرضی سبب شکست کامل ریل شود. انتخاب جنس چرخ و ریل، بر مبنای سایش چرخ صورت می‌گیرد، بنابراین، نرخ سایش چرخ بیشتر از ریل بوده و این امر منجر می‌شود که سایش سطح چرخ، ریزترک‌های سطحی ایجاد شده در اثر خستگی تماس غلتشی را از بین ببرد. در بررسی‌های انجام گرفته در شکست ریل در حادثه هات ‌فیلد در انگلستان دیده شده که تاج ریل و همچنین لایه نزدیک به سطح تماس چرخ و ریل دچار کندگی شده است. سطح شکست بصورت دانه‌ای بوده که این نوعی از شکست ترد می‌باشد و مرحله آخر مکانیزم خستگی است.
در این صفحه تعداد 133 مقاله تخصصی درباره خستگی تماسی غلتشی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI خستگی تماسی غلتشی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.