آشنایی با موضوع

ریخته گری نواری Tape Casting روشی برای شکل دهی سرامیک ها و ایجاد ورقه های نازک از دوغاب سرامیکی است. ریخته‌ گری نواری روش مناسبی برای شکل دادن قطعات با سطوح بزرگ و ضخامت کم (1000-20 میکرون) است. تولید این ورق های نازک در محیط‌ های آبی با استفاده از عوامل پراکنده‌ ساز جهت افزایش پایداری دوغاب و بایندر های سلولزی جهت افزایش استحکام و چسبندگی و همین‌ طور عوامل روان‌ ساز جهت نرمی و کاهش شکنندگی نمونه خام انجام می‌گیرد. ریخته گری نواری متشکل از یک دوغاب بر پایه پودرهای سرامیکی، حلال ها، پراکنده سازها چسب و پلاستیک سازها هستند. یک دوغاب گاز زدایی شده و بخوبی پراکنده گردیده به داخل یک حمل کننده متحرک، تغذیه شده و توسط تیغه نازکی مسطح می شود. بعد از اینکه یک ورقه نازک کاملا یکنواخت تشکیل شد، حلال تبخبر شده و نوار خشکی را با استحکام کافی ایجاد می نماید که میتواند بریده شود و تحت عملیات پخت قرار بگیرد. ورقه های نازک خام را می توان لایه لایه بر روی هم قرار داد و کامپوزیت های چند لایه ایجاد نمود. همچنین ریخته گری نواری امکان ایجاد مواد دارای شیب عملکردی را برای کاربردهای ویژه میسر می نماید. این مواد را می توان توسط قرار دادن لایه لایه نوارها با ترکیبات شیمیایی متفاوت ایجاد نمود. مواد کامپوزیتی با خواص بهبود یافته را می توان با جهت دادن ویسکرها یا ذرات صفحه ای توسط ریخته گری نواری تولید نمود. این اثر در ریخته گری نواری پودرهای Bi۴Ti۳O۱۲ با مورفولوژی صفحه ای و ویسکرها یا ذرات صفحه ای SiC در زمینه Al۲O۳ نشان داده شده است. اجزا تشکیل دهنده مخلفی را می توان در فرمولاسیون دوغاب ریخته گری نواری بکار برد.
در این صفحه تعداد 292 مقاله تخصصی درباره ریخته گری نواری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده ریخته گری نواری
مقالات ISI ریخته گری نواری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ریخته گری نواری; Energetic materials; Mechanical properties; Strength testing; Blade casting; Tape casting; Additive manufacturing; Aluminum combustion; Thermites; Thin films; Energy generation