آشنایی با موضوع

تجزیه و تحلیل روند جنبه‌ای از تحلیل تکنیکال است که تلاش دارد تا حرکت آینده سهام را بر اساس داده‌های مربوط به گذشته پیش‌بینی کند. تجـزیه و تحلیل روند بر پایه این ایده شکل گرفته که هر چه در گذشته اتفاق افتاده است، به معامله گران بازار سیگنالی ازآنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد، می‌دهد. این روش زمانی کاربرد دارد که بخواهند درصد تغییر اطلاعات مالی را به جای دو سال، برای چند سال متوالی محاسبه کنند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. تحلیل روند شامل مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با بازه های زمانی مختلف جهت بازنگری های متنوع در سیاست های سازمانی می باشد. هدف از این تحلیل، رسیدن به الگوهای عملی مناسب جهت تصمیم گیری های کلان می باشد. در کسب و کار، تحلیل روند بطور معمول برای رسید به دو هدف انجام می شود: نخست تحلیل درآمد و هزینه و دوم تحلیل های سرمایه گذاری. تجزیه و تحلیـل روند تلاش می‌کند تا روندی مثل رونق بازار را پیش‌بینی کند و تا زمانی که داده‌ها بازگشت یا حرکت معکوس روندها را پیشنهاد نداده‌اند (مثلاً از رونق به رکود بازار) به همان روند ادامه دهد. این نوع تجزیه و تحلیل ازآن‌جهت سودمند است که حرکت در جهت روندها و نه برخلاف آن به سوددهی سرمایه گذاران منجر خواهد شد.
در این صفحه تعداد 341 مقاله تخصصی درباره تجزیه و تحلیل روند که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تجزیه و تحلیل روند (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تجزیه و تحلیل روند; El Niño; Mann-Kendall Z-statistic; Spearman's rank correlation; Standardized precipitation index; Standardized precipitation and evapotranspiration index; Trend analysis;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تجزیه و تحلیل روند; Ecological study; Nuclear power plant; Nuclear research center; Nuclear waste disposal; Radiation induced genetic effects; Sex odds; Trend analysis; Uranium mining