آشنایی با موضوع

شبکه محلی بیسیم به نوعی از شبکه محلی اطلاق می‌شود که در آن برای انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر از امواج رادیویی استفاده شود. مزیت مهم یک شبکه بی سیم این است که نیاز به سیم کشی ندارد و در نتیجه کاربران می‌توانند در محدوده شبکه جابجا شوند. میتوان گفت در حالت کلی 2 نوع فن آوری برای ارسال اطلاعات در شبکه های WLAN وجود دارد که عبارتند از: ‌ فن آوری مادون قرمز(IR ) و فن آوری فرکانس رادیویی(RF ). مادون قرمزIR: این روش برای ارسال اطلاعات در یک فضای بسته مناسب است زیرا پرتوهای مادون قرمز نمی توانند از دیوارها و موانع عبور کنند در این فناوری فرستنده و گیرنده باید نسبت به هم دید مستقیم داشته باشند. یکی از فناورهایی که می توان گفت مکمل این فناوری می باشد روش پخش کردن IR یا فن آوری مادون قرمز انتشاری می باشد. این فن آوری می تواند در محیط هایی که موانعی مثل دیوار وغیره دارند کارایی داشته باشد. امنیت در این روش بسیار بالا می باشد وسرعتی معادل 100 مگا بایت در ثانیه را پشتیبانی می نماید. قدرت کم و هزینه کم این تکنولوژی باعث شده است تا بازه کوچکی از شبکه ها را دربرگیرد. فرکانس رادیویی: حرکت کردن الکترون ها در یک رسانه باعث تولید امواج الکترومغناطیسی می شود. فرکانس امواج رادیویی بین 10 تا 10 هرتز می باشد. مزیت این روش نسبت به روش IR این می باشد که به علت رادیویی بودن امواج می تواند از بین دیوارها وساختمان ها عبور کرده و در فضا منتشر شود. تکنولوژی و صنعت شبکه‌ی محلی بی‌سیم از اواسط دهه‌ی 1980 میلادی و هنگامی که کمیسیون فدرال ارتباطات برای نخستین بار طیف فرکانس رادیویی را به صنعت معرفی کرد، به وجود آمد. در دهه‌ی 1980 و اوایل دهه‌ی 1990 میلادی، رشد این صنعت کند بود. با این وجود، امروزه این تکنولوژی رشد چشمگیری را تجربه می کند. علت اصلی این رشد، افزایش پهنای باند ایجاد شده توسط استاندارد 802. 11 می باشد.
در این صفحه تعداد 107 مقاله تخصصی درباره شبکه محلی بیسیم که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI شبکه محلی بیسیم (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شبکه محلی بیسیم; WLAN; Wi-Fi; Radio frequency; Duty cycle; Exposure; Measurement; Rf-EMF; Electromagnetic; Compliance; General public; Health risk; ICNIRPEMF, electromagnetic field; ICNIRP, International Commission on Non-ionizing Radiation Protection; IEEE, Institute of