آشنایی با موضوع

سولفید روی (ZnS)، یکی از مهم‌ترین نیمه رساناهای ترکیبی گروه II-VI است که دارای گاف نواری انرژی مستقیم پهن (eV 54/3) می‌باشد. خواص الکتریکی و اپتیکی نقاط کوانتومی نیمه رسانا ازجمله سولفید روی به‌ شدت به اندازه آن‌ها بستگی دارد. کنترل اندازه نقاط کوانتومی برای دست‌ یابی به ویژگی ‌های مختلف آن‌ ها از قبیل نورتابی برای کاربرد‌های گوناگون نظیر علامت‌ دار کردن مولکول‌های زیستی، دارورسانی، صفحات نمایشگر نورگسیل (LED) و فوتوکاتالیست ‌ها انجام می‌شود. روی سولفید به دلیل کاربرد وسیعش دراپتو الکترونیک، مانند دیودهای منتشرکننده نور آبی، قطعات الکترولومینسانس و سلولهای فوتو ولتائیک تحقیقات فراوانی روی آن صورت گرفته است. سولفید روی از واکنش یک محلول نمک روی با سولفید آمونیوم تهیه می شود، معمولا از مواد زائد تولید می شود و همچنین یک محصول جانبی سنتز آمونیاک با استفاده از متان است. این محصول با قیمت نسبتا کم تولید می شود و بسیاری از کاربردهای آن به عنوان جایگزینی برای سایر مواد تولید می شود. سولفید روی شفاف و سفید رنگ است که در آب غیرقابل حل بوده اما در اسید محلول است. روی سولفید به عنوان نیمه هادی با شکاف نوار وسیع به عنوان ماده‌ ای کلیدی در دیود های ساطع کننده نور فرابنفش، لیزرهای تزریقی، نمایشگرهای صفحه تخت، ابزارهای الکترولومینسانس و پنجره ‌های زیر قرمز بکار می‌ رود. در سال‌های اخیر خصوصیات متفاوت نانو بلورهای روی سولفید نسبت به حالت توده‌ای سبب افزایش کاربرد این ترکیب شده است. بنابراین، مطالعه نانوساختارهای روی سولفید اهمیت بسیاری دارد و تلاش ‌های فراوانی جهت سنتز و بررسی خصوصیات فیزیکی آن در حال انجام است. نانو بلورهای فلزات، اکسید فلزات و نیمه ‌هادی‌ها به علت خصوصیات منحصربه فرد مکانیکی، الکتریکی، اپتیکی، مغناطیسی و شیمیایی بسیار مورد توجه هستند. علت این امر اثرات کوانتومی است بطوری که در ابعاد کوچک خصوصیات الکتریکی، اپتیکی و. . . بسیار وابسته به اندازه ذره است.
در این صفحه تعداد 151 مقاله تخصصی درباره سولفید روی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سولفید روی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سولفید روی; HBO2; hyperbaric oxygen; ATA; atmospheres absolute; AED; antiepileptic drug; CBZ; carbamazepine; GBP; gabapentin; LTG; lamotrigine; OXC; oxcarbazepine; PRM; primidone; TGB; tiagabine; VGB; vigabatrin; VPA; valproic acid; ZNS; zonisamide; Antiepileptic dru