کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
11013394 1796418 2019 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
The impact of schizophrenia and intelligence on the relationship between age and brain volume
ترجمه فارسی عنوان
تأثیر اسکیزوفرنی و هوش در رابطه بین سن و حجم مغز
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.معرفی

2.مواد و روش‌ها

جدول1. دموگرافیک و داده‌های بالینی برای بیماران اسکیزوفرنی بدون سابقه مصرف داروهای ضدروانپریشی و گروه کنترل سالم. نتایج به نمایش درآمده از آنالیز تفاوت‌های دو گروه بدست آمده‌اند.

جدول 2. حجم ماده خاکستری و سفید در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی بدون مصرف داروهای ضدروان پریشی و افراد کنترلی سالم.

3.نتایج تحقیق

شکل 1 تاثیر سن بر حجم ماده خاکستری در بیماران اسکیزوفرنی و افراد سالم.

4.گفتگو

جدول 3. برآورد پارامتر Bootstrap.

شکل 3 تأثیر ضریب هوشی بر میزان ماده سفید در بیماران اسکیزوفرنی و افراد سالم.

مشارکت کنندگان

نقش تأمین‌کننده بودجه‌ی مطالعه

قدردانی

 
ترجمه چکیده
معلوم شده است که سن بر حجم ماده خاکستري (GM) و ماده سفيد (WM) تاثير دارد ، که شیب کاهش وابسته به سن در بیماران اسکیزوفرنی نسبت به گروه کنترل سالم بیشتر است. در اسکیزوفرنی ، ارتباط بین سن و حجم مغز به دلیل عواملی مانند هوش پایین تر ، داروهای ضد روان پریشی و مصرف حشیش پیچیده تر می شود ، نشان داده شده است که همگی این موارد دارای تأثیرات مستقیمی بر حجم مغز هستند. در مطالعه ی انجام شده روی 54 بیمار اسکیزوفرنی مرحله اولی که تابحال داروی ضد روان پریشی استفاده نکرده بودن، و گروه کنترل متشکل از 56 فرد سالم، اثرات افزایش سن را بر مقادیر کلی حجم ماده خاکستری و سفید، و اینکه آیا این اثرات توسط اسکیزوفرنی و ضریب هوشی تعدیل میشود یا خیر را بررسی کردیم. در مرحله دوم ، ما استفاده از حشیش در طول زندگی را به عنوان تعدیل کننده رابطه بین سن و حجم مغز بررسی کردیم. حجم GM در بیماران اسکیزوفرنی کمتر از افراد سالم بود اما در حجم WM تفاوتی نداشتند. رابطه ای بین افزایش سن و حجم ماده خاکستری مشاهده شد که نشان می دهد افزایش سن با حجم ماده خاکستری کمتری همراه است ، که از این مورد تفاوتی بین گروهها وجود ندارد. ضریب هوشی تأثیر مستقیمی بر روی ماده خاکستری نداشت ، اما مشاهده شد که با کاهش ضریب هوشی اثر سن افزایش پیدا میکند. افزایش سن اثری بر حجم ماده سفید نداشت ، اما با افزایش ضریب هوشی حجم ماده سفید نیز افزایش پیدا میکرد. مصرف حشیش در طول زندگی به طور قابل ملاحظه ای این تغییرات را تغییر نداد. این مطالعه به تأثیرات اسکیزوفرنی روی ماده خاکستری در اوایل بیماری ، قبل از شروع درمان ضد روان پریشی ، اشاره دارد که نشان می دهد تغییرات ماده سفید ممکن است بعداً در روند بیماری رخ دهد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علم عصب شناسی روانپزشکی بیولوژیکی
چکیده انگلیسی
This study points to effects of schizophrenia on GM early in the illness, before antipsychotic treatment is initiated, suggesting that WM changes may occur later in the disease process.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Schizophrenia Research: Cognition - Volume 15, March 2019, Pages 1-6
نویسندگان
, , , , , , , ,