کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
2473189 1555907 2016 7 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
The sooner the better: innate immunity as a path toward the HIV cure
ترجمه فارسی عنوان
هرچه زودتر بهتر: مصونیت ذاتی به عنوان راهی برای درمان HIV
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

عفونت HIV و فعال سازی زودرس ایمنی

نقش روده و میکروبیوم  در عفونت HIV

التهاب: یک شمشیر دو طرفه در HIV

انتشار SIV و پاسخ ایمنی اولیه

تاثیر تکثیر ویروسی بر فعال سازی ایمنی

شکل 1: تعادل بین FOXO3A و IRF7 پاسخ ایمنی ضد ویروسی و انتشار ویروسی را کنترل می کند. نمودار نشان دهنده حلقه بازخورد منفی بین FOXO3A و IRF7 است. FOXO3A یک سرکوبگر رونویسی است که مسیرهای حیاتی نظیر استرس اکسیداتیو، متابولیسم و آپوپتوز را تنظیم می کند. سطوح بالای FOXO3 و NLRX1 با سرکوب ضد ویروسی و افزایش انتشار ویروس ارتباط داد [51].

اعتبار سنجی یافته های ما در سیستم های آزمایشگاهی  راه را برای غربالگری آنتاگونیست NLRX-1 باز می کند

شکل 2: تحلیل ماژول مسیر، اختلاف بین ویروس + و ویروس - را پس از چالش SIV در بافت FRT و LN نشان می دهد. برش های شاخص ژاکارد حداقل 25٪ برای گروه بندی مسیرهای غنی شده (P <0.05) در ماژول ها استفاده شد. روش: تجزیه و تحلیل ماژول [52] برای گروه بندی مسیرهای مشابه استفاده شد و نشان دهنده عملکرد کلی زیستی مرتبط با نوع بافت در یک نقطه زمانی خاص است. مسیرهای بسیار غنی شده با استفاده از راهبرد نقشه غنی سازی در مجموعه مسیرهای مرتبط سازمان یافته بودند. این کار با اتصال مجموعه ژن ها به تعداد ژن هایی انجام شد که به طور متفاوت بیان شده، و بین مجموعه ژن ها همپوشانی داشتند. همپوشانی بین مجموعه های قابل توجه ژن بر اساس شاخص ژاکارد محاسبه شد. یک برش شاخص ژاکارد حداقل 25/0 برای تولید نتایج استفاده شد.

شکل 3: مدل NLR باعث فلج ایمنی در HIV گردید. یک مدل نمادین یافته های ما در مورد نقش های مهم NLR ها، به ویژه، NLRX1 را در مورد القای پاسخ های ایمنی ضد ویروسی نامناسب در عفونت اولیه خلاصه می کند. عملکردهای NLRX1 برای خنثی کردن پاسخ های NFkB و IRF که به طور معمول به وسیله پیام رسانی ویروسی ایجاد می شوند، منجر به ایجاد وضعیت ایمنی می شود که نمی تواند به درستی عفونت را تشخیص دهد و با آن مبارزه کند. هدف قرار دادن این مسیر و سایر مسیرهای مرتبط با آن، عملکرد عادی سیستم ایمنی را بازیابی کرده و حذف ویروس را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

 
ترجمه چکیده
سیستم ایمنی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زای گوناگون که انسان را آلوده می کنند، مشخصات پیچیده و متنوع رونویسی را به وجود آورده است كه باعث واكنش های هومورال و سلولی متفاوت می شوند. این ویژگی ها بواسطه احساس گیرنده ایمنی از عوامل بیماری‌زا و سیتوکین های تولید شده در ابتدای شروع عفونت ایجاد می شود. ماهیت خاص فعال سازی ایمنی به عنوان القاء پاسخ ایمنی اکتسابی، برای حذف عامل بیماری‌زا اهمیت دارد. این به ویژه برای HIV مهم است که سازوکارهای متعددی را برای اجتناب از ایمنی تولید کرده است. در این بررسی، یافته های اخیر را نشان خواهیم داد که نقش تمایزی برای پاسخ های ایمنی ذاتی زودهنگام را در ترویج و حذف عفونت برجسته ساخته و نیاز به ادامه تحقیقات در این مسیر را برای توسعه درمان موثر HIV نشان می دهند.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری ایمنی شناسی و میکروب شناسی ویروس شناسی
چکیده انگلیسی


• Virus dissemination occurs rapidly after mucosal SIV infection.
• Early innate host immune response after HIV/SIV infection dictates viral load at acute phase.
• Specific Interferon signatures are associated to viral dissemination.
• Inflammasome activation at early time-points inhibits intrinsic innate anti-viral responses and leads to virus dissemination and seeding.

To combat the diverse pathogens that infect humans, the immune system has evolved complex and diverse transcriptional signatures, which drive differential cellular and humoral responses. These signatures are induced by immune receptor sensing of pathogens and by cytokines produced at the earliest onset of infection. The specific nature of immune activation is as critical to pathogen clearance as the induction of an adaptive immune response. This is particularly true for HIV, which has developed numerous immune evasion mechanisms. In this review, we will highlight recent findings that show the differential role for early innate immune responses in promoting infection versus clearance and demonstrate the need for continued research on these pathways for development of effective HIV treatments.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Current Opinion in Virology - Volume 19, August 2016, Pages 85–91
نویسندگان
, , , , , , ,