کد مقاله | کد نشریه | سال انتشار | مقاله انگلیسی | نسخه تمام متن |
---|---|---|---|---|
2714666 | 1145265 | 2007 | 12 صفحه PDF | دانلود رایگان |

SummaryFractures of the forefoot comprise approximately two thirds of all foot fractures. Forefoot fractures are caused by direct impact or indirect force effeet. The effecting forces can range from minor repetitive stress to massive destructional forces.The clinical course in metatar-sal, toe and sesamoid fractures is typically favourable. The incidence of complications like infection or pseudarthrosis is lower than in fractures of mid- and hindfoot. The proximal area of the fifth metatarsal and the sesa-moids are exceptions with higher pseudarthrosis rates. Posttrau-matic deformations can lead to problems in all metatarsals. Differences in structure and function of the different forefoot bones require an adapted management.
ZusammenfassungVorfußfrakturen machen etwa die zwei Drittel aller Fußfrakturen aus, siewerden durch direkten Impakt oder indirekte Krafteinwirkung verursacht. Die einwirkenden Kräfte können von einfachem wiederholtem Stress bis zu komplexen Verletzungsmechanismen reichen.Der Heilverlauf von Frakturen der Metatarsalia, Zehen und Sesambeine ist typischerweise günstiger als die der Frakturen des Mittel- und Rückfußes. Die Inzidenz von Komplikationen wie Infektionen oder Pseudarthrosenbildung ist gering. Ausnahme ist hier der proximale Schaftbereich von Metatarsale 5 und die Sesambeine. Posttraumatische Fehlstellungen bei verheilten Metatarsalefrakturen können ebenfalls Probleme verursachen. Struktur und Funktionsunterschiede zwischen den einzelnen Bereichen erfordern unterschiedliches Management der Verletzungen.
Journal: Fuß & Sprunggelenk - Volume 5, Issue 3, 2007, Pages 155-166