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Verletzungen und Erkrankungen der Achillessehne im Sport
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علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی طب اورژانس
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Verletzungen und Erkrankungen der Achillessehne im Sport
چکیده انگلیسی

SummaryAchillodynia is a generic term for various types of ailments in the region of the Achilles tendon. For adequate therapy, a specific diagnosis is absolutely necessary. Understanding the biomechanics and anatomy of the Achilles tendon and contiguous structures is essential to the diagnosis and treatment of Achilles tendon overuse injuries. Posterior heel pain is multifactorial and includes tendinosis, tendi-nosis with partial rupture, insertional tendinitis, paratenonitis, retrocalcaneal bursitis, and subcutaneous Achilles bursitis. Each of these entities is distinct, but they often occur in combination. Although most cases of these disorders are successfully treated nonoperatively, a small subgroup of recalcitrant cases may benefit from surgical intervention. More important is the causal influence of etiological factors, i.e., the correction of muscular imbalance, ensuring control of the calcaneus through bandages and adjustment of sport shoes, changes in training warmup and exercise intensity, just to mention a few. Complete ruptures in active, athletic persons should be treated operatively as well as partial ruptures. There may be some cases that escape early recognition and require a reconstructive procedure to salvage a potentially severe functional deficit.

ZusammenfassungUnter der Diagnose Achillodynie werden verschiedene Erkrankungen der Achillessehne subsummiert. Für eine spezifische Therapie ist jedoch die exakte Diagnose unerlässlich. Dies betrifft vor allem Überlastungsreaktionen der Achillessehne, deren Diagnostik detaillierte Kenntnisse der Biomechanik und Anatomie der Achillessehne sowie umgebender Strukturen erfordert. Der hintere Fersenschmerz kann aufgrund einer Tendinose (ggf. mit Partial-ruptur der Sehne), Insertionsten-dopathie, Paratendinose, retrokal-kanearer oder subkutaner Bursitis entstehen. Wenngleich die meisten Erkrankungen gut auf konservative Therapieverfahren ansprechen, kann die operative Therapie bei Beschwerdepersistenz indiziert sein. Konservative Therapiemaßnahmen müssen die kausalen ätiologischen Faktoren, wie z. B. den Ausgleich muskulärer Imba-lancen, die Unterstützung der Rückfußausrichtung durch Bandagen oder Schuhmodifikationen und Änderungen im Trainingsaufbau und der Trainingsintensität berücksichtigen. Inkomplette und komplette Achillessehnenrupturen sollten beim Sportler operativ behandelt werden. Verspätet diagnostizierte Rupturen mit Substanzdefekten können sekundär rekonstruiert werden, um das funktionelle Defizit auszugleichen.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Fuß & Sprunggelenk - Volume 4, Issue 3, 2006, Pages 158-165