کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
2740216 1148461 2015 11 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Achilles tendon in Sport
ترجمه فارسی عنوان
تاندون آشیل در ورزش
کلمات کلیدی
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی طب اورژانس
چکیده انگلیسی

SummaryThe Achilles tendon (AT) is the strongest and thickest human tendon. Nevertheless AT is the most susceptible tendon to injury. The relationship between sports and AT pathologies is well established. Functioning AT is essential to participate in sports and sports activities are needed as well to maintain the integrity of AT. However, inappropriate participation in sports may jeopardize the AT. AT can be affected by a variety of disorders ranging from mild inflammation to irreparable damage. Degenerative, infectious and chemical, mechanical hypotheses were postulated concerning development of AT tendinopathy, although clear etiology of AT tendinopathy is not yet identified. The mainstay of treatment of AT tendinopathy is a non-operative. Boot- or walker stabilization with partial reduction of plantar flexion and physiotherapy of acute closed AT injuries are performed in small gap or partial ruptures. Operative treatment is indicated in open deep AT lacerations, large gap AT ruptures, or chronic ruptures. Restoration of AT continuity and function are the aim of the surgical reconstruction in order to bring the patients and athletes to their normal physical level.

ZusammenfassungDie Achillessehne ist die stärkste und dickste Sehne des menschlichen Körpers. Nichtsdestotrotz ist deren Verletzung häufig, v.a. im Sport. Die Achillessehne ist wichtig für die Sportfähigkeit und der Sport ist wichtig für die Integrität der Achillessehne. Ungeeignete Sportaktivitäten können die Achillessehne betreffen. Viele Entitäten können die Achillessehne durch Entzündung bis hin zu irreparablem Schaden tangieren. Degeneration, Infektion, chemische Agentien und mechanische Zustände können die Entwicklung von Tendinopathie auslösen, obwohl deren Aetiologie noch nicht ganz verstanden ist. Die Achilles-Tendinopathie wird vorzugsweise konservativ behandelt. Schuh- oder Walker-Stabilität mit gradueller Reduktion der Plantarflexion und Physiotherapie sind indiziert bei Achillessehnenrupturen mit geringer Dehiszenz oder Partialrupturen. Chirurgische Behandlung ist indiziert bei offenen Verletzungen, Achillessehnenrupturen mit großer Dehiszenz und chronischen Rupturen. Die Wiederherstellung der Kontinuität und Funktion ist das Ziel, um die Patienten und Athleten zu ihrer normalen Leistungsfähigkeit zu bringen.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Sports Orthopaedics and Traumatology Sport-Orthopädie - Sport-Traumatologie - Volume 31, Issue 4, November 2015, Pages 282–292
نویسندگان
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