کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
399787 1438758 2012 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Size optimization for a hybrid photovoltaic–wind energy system
ترجمه فارسی عنوان
بهینه‌سازی اندازه‌‌ی یک سیستم ترکیب انرژی فوتوولتائیک - بادی
کلمات کلیدی
فتوولتائیک هیبریدی و سیستم باد، بهینه سازی، انرژی های تجدید پذیر
فهرست مطالب مقاله
چکیده1.مقدمه2. فرمولبندی بهینه‌سازی3. مثال عددی4.روش‌ها و نتایج محاسباتی5.نتیجه‌گیریجدول 1 : متغیرهای طراحی به کار رفته در یک سیستم PV- بادیجدول 2 : اطلاعات توان برای یک سیستم PV- بادی
 شکل1. میانگین تقاضای ساعتی برق در یک روز.شکل2. میانگین توان ساعتی تولید شده با یک صفحه‌ی خورشیدی در یک روز.شکل3. میانگین توان ساعتی تولید شده با یک توربین بادی در یک روز.شکل4. میانگین اختلاف توان ساعتی در یک روز.
ترجمه چکیده
- از آنجا که انرژی‌های فوتوولتائیک (PV) و بادی تجدیدپذیر بوده و عاری از گازهای گلخانه‌ای می‌باشند، می‌توان از آنها به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی استفاده کرد. تاکنون، محققان زیادی سیستم‌های ترکیب PV- بادی را به صورت مقرون به صرفه‌ و بهینه‌ طراحی کرده‌اند. با این حال، این محققان به ندرت مجموعه اطلاعات و یافته‌های خود را به طور کامل در اختیار دیگر محققان قرار داده‌اند تا بتوان روش‌های آنها کاملا درک شده و از پس مشکلات مشابهی که گریبانگیر تکنیک‌های نوین آنها شده است برآمد. لذا، این مطالعه نمونه‌ای از طراحی بهینه‌ی یک سیستم ترکیب توان بادی- فوتوولتائیک را با فراهم کردن (1) فرمولبندی منظم بهینه‌سازی، (2) مجموعه‌ اطلاعات کامل، و (3) محاسبه‌ی نتایج با قیود مختلف طراحی، نشان می‌دهد. خوشبختانه محققان زیادی در آینده تکنیک‌های مختلف بهینه‌سازی را در این مساله به کار خواهند برد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی
چکیده انگلیسی
Because photovoltaic (PV) and wind energies are renewable and free from greenhouse gas, they can be alternatives to fossil fuels. So far, many researchers have cost-optimally designed hybrid PV-wind systems. However, they have seldom provided whole datasets for other researchers to fully understand their approaches and to tackle the same problem with their novel techniques. Thus, this study shows one example of the optimal design of a hybrid PV-wind system by providing (1) regular optimization formulation, (2) full dataset, and (3) computing results with various design constraints. Hopefully many researchers will apply various optimization techniques to the problem in the future.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061512001780 - Volume 42, Issue 1, November 2012, Pages 448–451
نویسندگان
,