کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5443604 1510870 2017 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
On the occurrence of a eutectic-type structure in solidification of Al-Zr alloys
ترجمه فارسی عنوان
"وقوع نوعی از ساختار یوتکتیک در انجماد آلیاژهای آلومینیوم-زیرکونیم"
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

شکل1. تصاویر الکترون‌های ثانویه از ذرات مرز دانه‌ای تشکیل شده در طول انجماد در آلیاژهای آلومینیوم-4/0 درصد جرمی زیرکونیوم در سرعت‌ خنک‌سازی 5 (K/s) (a) و 1 (k/s) (b-d): a، b، نمای کلی؛ c، بزرگنمایی بیشتر ذرات مرز دانه‌ای؛ و d، حکاری عمیق ماتریکس می‌باشد.

شکل2. (a) تصویر STEM (میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی) از ذرات درون فلزی در امتداد مرزهای دانه‌ای؛ و نقشه‌های EDS (ﻃﯿﻒ‌ﺳﻨﺠﯽ ﭘﺮاﮐﻨﺪﮔﯽ اﻧﺮژی ﭘﺮﺗﻮ اﯾﮑﺲ) نشانگر توزیع عنصری (b) آلومینیوم و (c) زیرکونیوم در ذرات هستند. 

شکل 3. (a) تصویر آشکار ساز زمینه روشن  از یک ذره معمول درون‌فلزی در یک مرز دانه‌ای؛ (b)، (c)، و (d) الگوهایSAED  به دست آمده از ذره درون سلولی و مشخص شده به عنوان تتراگونال DO23 Al3Zr با باریکههای پرتو (BDs): (b) [100]؛ (c) [110] و (d) [1201].

جدول1. نتایج DTA برای آلیاژ آلومینیوم-1 درصد جرمی زیرکونیوم.

شکل4. منحنی گرمایی برای آزمایش DTA با آلومینیوم-1درصد جرمی زیرکونیوم، با آلومینیوم  به عنوان نمونه مرجع. 

 
ترجمه چکیده
برای نخستین بار، شواهد آزمایشی وقوع واکنش یوتکتیک در آلیاژهای رقیق آلومینیوم-زیرکونیم را که در سرعتهای انجماد 5-5/0 (k/s) جامد شدند، نشان داد. ذرات تشکیل شده در مرزهای دانه‌ای در طول انجماد با تجزیه پراش اکترونی تایید شدند تا فاز تعادل تتراگونال DO23 Al3Zr باشند. آنالیز حرارتی افتراقی ، یک ایستای گرمایی را در دمای 659-658 درجه سلسیوس نشان داد، به عنوان مثال، زیر نقطه ذوب آلومینیوم خالص، که نشانگر حضور یک واکنش یوتکتیک بود.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی مواد سرامیک و کامپوزیت
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Scripta Materialia - Volume 133, May 2017, Pages 75-78
نویسندگان
, , , , , , , ,