کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5578196 1404061 2017 26 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Burnout After Patient Death: Challenges for Direct Care Workers
ترجمه فارسی عنوان
فرسودگی شغلی پس از مرگ بیمار: چالش‌های کارکنان مراقبت مستقیم
کلمات کلیدی
ابعاد فرسودگی شغلی، خروجی اشتغال، اندوه، داغ‌دیدگی، مرگ بیمار، پرستاری، دستیار پرستار، پرستارهای خانگی، کارکنان مراقبت مستقیم
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

روش‌ها

استخدام و شایستگی

جمع‌آوری داده‌ها و مقیاس‌ها

تحلیل آماری

نتایج

بحث

قدردانی‌ها

جدول ۱. اطلاعات توصیفی برای ویژگی‌های نمونه و متغیرهای اصلی پژوهش

جدول ۲. همبستگی‌های دومتغیری معیارهای کارمندی، سازمانی، بیمار/رابطه‌ای و اندوه با ابعاد فرسودگی شغلی (N=220)

جدول ۳. معیارهای کارمندی، سازمانی و بیمار/رابطه‌ای و اندوه برای پیش‌بینی ابعاد فرسودگی شغلی (N=220)

 
ترجمه چکیده
زمینه. کارکنان مراقبت مستقیم در مراقبت‌های طولانی‌مدت معمولا با بیماران خود روابط نزدیکی را شکل می‌دهند و در نتیجه پس از مرگ بیمار به شدت ناراحت می‌شوند (بوئرنر و همکاران، ۲۰۱۵ ). پیامدهای این تجربه برای خروجی‌های اشتغال کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اهداف. ۱) بررسی معیارهای کارمندی، سازمانی، بیمار و اندوه به عنوان شاخص‌‌های پیشگویی از ابعاد فرسودگی شغلی در میان کارکنان مراقبت مستقیم که مرگ بیمار را تجربه کرده‌اند، ۲) تعیین ابعاد مشخص و حائز اهمیت این معیارها و ۳) در نظر گرفتن اندوه به عنوان شاخصی مستقل از ابعاد فرسودگی شغلی. روش‌ها. شرکت‌کنندگان شامل ۱۴۰ دستیار پرستار و ۸۰ پرستار خانگی بودند که به تازگی مرگ بیمار را تجربه کرده بودند. فرآیند جمع‌آوری داده‌ها شامل مصاحبه‌های حضوری نیمه‌ساخت‌یافته‌ی جامع بود. ارزیابی‌های استاندارد و پرسش‌های سازمان‌یافته برای تعیین ویژگی‌های کارکنان، بیمار و سازمان، علائم حزن و اجتناب از آن و همچنین ابعاد فرسودگی شغلی (خوددگربینی، خستگی احساسی و دستاورد شخصی) مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج. رگرسیون‌های سلسله‌مراتبی نشان می‌دهد که معیارهای اندوه برای واریانس منحصر‌به فرد در خوددگربینی رو و بالای معیارهای کارکنان، بیمار و سازمان محاسبه می‌شوند. پشتیبانی سرپرست و مزایای مراقبت هم با سطوح بالاتر ابعاد فرسودگی شغلی در ارتباط هستند. در مقابل، حمایت همکار هم با احتمال بالای خوددگربینی و خستگی احساسی در ارتباط است. نتیجه‌گیری. یافته‌ها نشان می‌دهند احساس حزن نسبت به مرگ بیمار در فرسودگی شغلی خدمه‌ی مراقبت مستقیم کمتر مورد توجه قرار گرفته است. حمایت بالای سرپرست و مزایای مراقبتی هم از آثار حمایتی مرتبط با فرسودگی شغلی هستند در حالی که حمایت بالای همکار هم می‌تواند شامل بازتابی از فرسودگی شغلی باشد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علم عصب شناسی عصب شناسی
چکیده انگلیسی
Findings suggest that grief over patient death plays an overlooked role in direct care worker burnout. High supervisor support and caregiving benefits may have protective effects with respect to burnout, whereas high coworker support may constitute a reflection of burnout.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Pain and Symptom Management - Volume 54, Issue 3, September 2017, Pages 317-325
نویسندگان
, , , ,