آشنایی با موضوع

سوگ Grief پاسخ و عکس‌العملی به از دست دادن فرد یا چیزی که متعقل به یک گروه خاص است خطاب می‌شود. با گذشت‌ زمان‌، سوگ‌ کاهش‌ می‌یابد و فرد به‌ فقدان‌ پیش‌ آمده‌ عادت‌ می‌کند. احساس‌ سوگ‌ ممکن‌ است‌ به‌طور پیش‌بینی‌ ناپذیری‌ دوباره‌ بر فرد مستولی‌ شود و حتی‌ ممکن‌ است‌ تا سال‌ها گهگاه‌ باز گردد. علایم‌ شایع: 1- تظاهرات‌ شناخته‌ شده‌ سوگ‌ عبارتند از: احساس‌ اندوه‌، کرختی‌، درد، عصبانیت‌، خشم‌، ناامیدی‌، گناه‌ (این‌ احساسات‌ ممکن‌ است‌ ماهها افت‌ و خیر داشته‌ باشند و گاهی‌ هم‌ بیشتر از تحمل‌ فرد باشند). 2- به‌ یکباره‌ زیر گریه‌ زدن‌ 3- توهمات‌ (مثلاً شنیدن‌ صدا یا دیدن‌ عزیر فوت‌ شده‌) 4- اضطراب‌ و افسردگی 5- راغب‌ نبودن‌ به‌ پذیرش‌ فقدان‌ پیش‌ آمده‌. مثلاً حفظ‌ اتاق‌ یا لباس‌های‌ فرد فوت‌ شده‌ با این‌ تصور که‌ وی‌ برخواهد گشت. 6- بی‌خوابی 7- عصبی‌ بودن‌ و فعالیت‌ زیاد 8- مشکلات‌ گوارشی‌ 9- خستگی‌، آشفتگی‌، اشک‌ آلود بودن‌ چشمان‌ و گریه‌ مکرر 10- روی‌ آوردن‌ به‌ داروهای‌ آرام‌بخش‌ و موادمخدر شایع‌ است‌ (اما ممکن‌ است‌ مشکلاتی‌ ایجاد کند). گریه از بخش‌های طبیعی سوگ است که نتیجه تحریک عواطف است که اگر بیش از اندازه باشد موجب مشکلات جسمی و روحی می‌شود.
در این صفحه تعداد 212 مقاله تخصصی درباره سوگ که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده سوگ
مقالات ISI سوگ (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سوگ; Agravio; Ira; Eficacia; Identidad; Esperanza; Satisfacción moral; Acciones colectivas y resistencia pacífica; Grief; Anger; Efficacy; Identity; Hope; Moral satisfaction; Collective actions and peaceful resistance;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سوگ; Depression; Grief; Principal Component Analysis; Rehabilitation; Spinal Cord InjuriesASD, acute stress disorder; MDD, major depressive disorder; PCA, principal component analysis; PGD, Prolonged Grief Disorder; PHQ-9, Patient Health Questionnaire-9; PTSD,