آشنایی با موضوع

همدلی (به انگلیسی Empathy ) یعنی شناخت احساسات و هیجانات دیگران و دیدن دنیا از دریچه چشم آن‌ها. همدلی، توانایی درک احساسات و دیدگاه‌های دیگران و استفاده از این دانسته‌ها برای مدیریت رفتارمان تعریف می‌شود. یعنی اینکه بفهمید طرف مقابل از چه چیزی در رنج است؛ چه مسئله‌ای او را نارحت می‌کند و چطور می‌توانید خود را جای او بگذارید و احساس او را درک کنید. همدلی رابطه شما را با دیگران مستحکم می‌کند؛ اجازه می‌دهد آن‌ها را درک کنید و آن‌ها نیز شما را بفهمند. طبق تحقیقات، آدم‌های همدل گرایش به بخشندگیِ بیشتر دارند و نسبت به رفاه دیگران از خود علاقه نشان می‌دهند. آنها همچنین روابط شادتری را تجربه می‌کنند و از احساس بهزیستی فردی (personal well-being) بیشتری برخوردارند. علاوه بر این همدلی، توانایی رهبری را ارتقا می‌دهد و شکل‌گیری مکالمه‌ی مؤثر را آسان‌تر می‌کند. بین همدلی با ترحم یا مهربانی تفاوت وجود دارد. نمی‌توان همدلی را با قانون طلایی «با دیگران چنان رفتار کن که دلت می‌خواهد با تو رفتار کنند. » معادل دانست؛ به عکس، باید گفت: «با دیگران رفتاری نکن که دلت می‌خواهد آنها با تو داشته باشند، زیرا ممکن است رفتاری دیگر دلخواه آن افراد باشد. » می‌توان گفت همدلی کشف همین خواسته‌هاست. بیایید ببینیم واقعا همدلی چیست و چه نشانه‌هایی دارد. توانایی همدلی با دیگران یکی از مهارت های مهم زندگی است. همدلی کمک موثری دربرقراری رابطه عمیق بین انسان ها می‌‏کند. همچنین این مهارت کمک می‌‏کند تا کیفیت روابط بین انسان ها بهبود یافته و عمیق شود و باعث رفع اختلاف در ارتباطات می‌‏گردد. دنیای امروز دنیای ارتباطات است. 75٪ اوقات روزانه ما، صرف ارتباط با دیگران می شود و شاید بتوان گفت 75٪ موفقیتهای ما به روابطمان وابسته است. وقتی ما بتوانیم ارتباطی صمیمانه برقرار کنیم ؛ کمک کنیم و یاری برسانیم، در مشکلات همراه باشیم و همدلی کنیم هم در ما و هم در طرف مقابلمان احساس خوشایندی پیش می آید و روابطمان قوی تر می شود در نتیجه زندگی شاد و موفقی خواهیم داشت و احساس سرزندگی می کنیم.  راه های تقویت همدلی . هنگام همدلی به حرکات و حالات چهره ی طرف مقابل توجه کنید. . ارتباط عاطفی خود را با اعضای خانواده و دوستان قطع نکنید. . با درک احساسات ماطب به او بفهمانید که برایش ارزش و احترام قائل هستید. . یادآوری تجارب مشابه در درک احساسات دیگران به شما کمک میکند. . مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید. . حرفهای طرف مقابل را کاملا گوش دهید تا او بفهمدکه از دید او به مشکل نگاه میکنید. . هنگام همدلی با افراد، خود را به جای آنها بگذارید. از مقایسه کردن افراد، با دیگران خودداری کنید. در همدلی با افراد، آنها را مقصر ندانید. . از اطرافیان خود به خاطر رفتار همدلانه تشکر کنید. . هنگام همدلی از دلسوزی و ترحم و ارائه ی راهحل خودداری کنید. . از دستور دادن به افراد و قضاوت کردن درباره ی آن هنگام همدلی پرهیز کنید. . . در همدلی با افراد افراط نکنید. . هنگام همدلی از سرزنش کردن افراد بپرهیزید.
در این صفحه تعداد 1040 مقاله تخصصی درباره همدلی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده همدلی
مقالات ISI همدلی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: همدلی; ANCOVA; analysis of covariance; ICU; Intensive Care Unit; Empathy; ICU professionals; Personality; Well-being; Work engagement; Work-related stress;