آشنایی با موضوع

توسعه پایدار(به انگلیسی: Sustainable development)به معنی توسعه و پیشرفت نسل است. توسعه پایدار یک مفهوم پیچیده است که جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. در پایداری، سه جنبه اقتصادی، زیست‌ محیطی و اجتماعی با هم به‌طور کامل در تعامل هستند. کاربرد اصطلاح توسعه پایدار برای اولین بار در اواسط دهه 1970 به خانم بارباراوارد نسبت داده می شود. این مفهوم کلی با استراتژی حفاظت جهانی به طور گسترده ای مطرح شد تا حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را در راستای ایفای نقش بهتر در جهت رفاه انسانی به نحو مطلوب، مدیریت نمایددر توسعه پایدار اهداف باید در سه جنبه به صورت ذیل در نظر گرفته شود: توسعه پایدار باید رشد اجتماعی را که در آن نیازهای همه افراد برآورده ‌شده، فراهم آورد. حفاظت موثری از محیط زیست به عمل آورده و در مصرف منابع طبیعی با دقت عمل کند این توسعه باید رشد پایدار اقتصادی و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد شاخصه‌های توسعه پایدار را می‌توان در چهار گروه: اجتماعی، اقتصادی، بنیادی و زیست‌محیطی مطرح و بررسی نمود. توسعه پایدار فرایندی است برای بدست آوردن پایداری در هر فعالیتی که نیاز به منابع و جایگزینی سریع و یکپارچه آن وجود دارد. توسعه پایدار در کنار رشد اقتصادی و توسعه بشری در یک جامعه یا یک اقتصاد توسعه یافته، سعی در تحصیل توسعه مستمر، ورای توسعه اقتصادی دارد آرمان های توسعه پایدار محو فقر در کلیه اشکال آن در همه جا محو گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در همه گروه های سنی تضمین آموزش با کیفیت برابر و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه دستیابی به برابری جنسیتی و توانمدسازی همه زنان و دختران تضمین در دسترس بودن و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه تضمین دسترسی به انرژی ارزان، قابل اتکا، پایدار و پیشرفته برای همه ترویج رشد اقتصادی پایدار و فراگیر، اشتغال کامل و بهره ور و مناسب برای همه ایجاد زیرساخت های مناسب، ترویج صنعتی شدن پایدار و فراگیر و ترویج ابتکارکاهش نابرابری داخل کشورها و میان آن هاامن و پایدار نمودن شهرها و مکان های اسکان بشری و مقاوم نمودن آن ها در برابر حوادث بصورت فراگیر تضمین الگوهای مصرف و تولید پایدار اقدام فوری برای مقابله با تغییرات آب و هوا و تاثیرات آن حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس ها، دریاها و منابع دریایی برای توسعه پایدار حفاظت، بازسازی و ترویج استفاده پایدار از اکوسیستم های (زیست بوم های)خاکی، مدیریت پایدار جنگل ها، مقابله با بیابان زایی و متوقف نمودن و معکوس کردن جریان نشست زمین و متوقف نمودن از دست رفتن تنوع زیستی ترویج جوامع صلح آمیز و فراگیر برای توسعه پایدار، در اختیار قرار دادن عدالت برای همه و ساخت نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در همه سطوح تقویت ابزار لازم برای اجرا و احیای همکاری جهانی جهت توسعه پایدار می باشد.
در این صفحه تعداد 2213 مقاله تخصصی درباره توسعه پایدار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده توسعه پایدار
مقالات ISI توسعه پایدار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: توسعه پایدار; Quality management; Supply chain management; Supply chain integration; Sustainable production and consumption; Sustainable development; Integrated sustainability management;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: توسعه پایدار; Ecosystems; Ecosystem services; Biodiversity; Sustainable development; Millennium Ecosystem Assessment; The Convention on Biological Diversity;