آشنایی با موضوع

پرستاری عبارت است از محافظت، ارتقا و به حد مطلوب رساندن سلامتی و توانایی ها، پیشگیری از بیماری و صدمات، تخفیف آلام و دردها از طریق تشخیص و درمان پاسخ‌های انسانی و دفاع از حقوق مراقبتی افراد، خانواده ها و اجتماعات و جوامع. انجمن پرستاری آمریکا پرستاری را چنین تعریف می کند: پرستاری یعنی حفاظت، ارتقاء، و بهینه سازی سلامت و توانایی ها، پیشگیری از بیماری و آسیب، تسهیل بهبودی، کاهش درد و رنج از طریق تشخیص و درمان، و حمایت در مراقبت از افراد، خانواده ها، گروه ها، جوامع، و مردم. نگاه دانشکده پرستاری رویال انگلیس نیز به پرستاری این چنین است: پرستاری استفاده از معیارهای کلینکی برای مراقبت بهتر، بهبود، توانمندسازی، نگهداری وبازیافتن سلامت افراد و مقابله با مشکلات سلامت برای رسیدن به یک زندگی با کیفیت از زمان بیماری تا مرگ است. در اواسط قرن نوزدهم (1858 میلادی) پرستاری بنام فلورانس نایتینگل در دنیای پرستاری قد علم کرد و شیوه پرستاری نوین را ابداء و پایه گذاری کرد و انقلابی عظیم در تربیت و آموزش پرستاران ایجاد کرد. او هدف از انجام خدمات پرستار را قرار دادن بیمار در بهترین شرایط ممکن به نحوی که طبیعت بتواند اثرات خود را اعمال نماید تعریف نمود. وی در سال 1860 اولین مدرسه پرستار نایتینگل را در بیمارستان سنت توماس تاسیس نمود. رهبران پرستاری این حرفه را به عنوان یک علم و هنر تلقی کردند. با این وجود ؛ تعریف حرفه پرستاری به مرور زمان تغییر کرده است.
در این صفحه تعداد 2470 مقاله تخصصی درباره پرستاری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده پرستاری
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پرستاری; Nursing; Inflammatory bowel disease; Ulcerative colitis; Crohn's disease; Telehealth; ConsultationsEnfermería; Enfermedad inflamatoria intestinal; Colitis ulcerosa; Enfermedad de Crohn; Asistencia telemática; Consulta
مقالات ISI پرستاری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.