کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7285858 1474110 2016 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
When we cannot speak: Eye contact disrupts resources available to cognitive control processes during verb generation
ترجمه فارسی عنوان
هنگامی که ما نمی توانیم صحبت کنیم: تماس با چشم، منابع موجود برای فرآیندهای کنترل شناختی را در هنگام تولید فعل، مختل می کند
کلمات کلیدی
ترجمه چکیده
اگرچه تماس با چشم و پردازش کلامی مستقل به نظر می رسد، مردم اغلب در طی مکالمه چشم خود را از تماس با همدیگر متمایز می کنند. این نشان می دهد که دخالت بین این فرآیندها وجود دارد. ما فرض کردیم که چنین تداخل هایی رخ می دهد، زیرا هر دو فرایند منابع شناختی یک سیستم عمومی دامنه را به اشتراک می گذارند و نفوذ تماس چشم را با فرآیندهای تولید فعلی همزمان (یعنی بازیابی و انتخاب) بررسی می کنند. در آزمایش کنونی، دیدن یک فیلم از چهره های چهره ای که به سوی تماشاگران هدایت می شود، نسل کلامی را بیش از یک فیلم از چهره های با چشم های مانده را به تأخیر انداخته است؛ با این حال، این اثر فقط در زمانی صورت می گیرد که تقاضای بازخوانی و انتخاب زیاد باشد. نتایج حاکی از این است که تماس چشم با منابع شناختی دامنه عمومی با تولید فعل، حمایت می کند. این بیشتر نشان می دهد که درک کامل از ارتباطات عملکردی و ناکارآمد باید در تعامل و دخالت کانال های کلامی و غیر کلامی مورد توجه قرار گیرد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علم عصب شناسی علوم اعصاب شناختی
چکیده انگلیسی
Although eye contact and verbal processing appear independent, people frequently avert their eyes from interlocutors during conversation. This suggests that there is interference between these processes. We hypothesized that such interference occurs because both processes share cognitive resources of a domain-general system and explored the influence of eye contact on simultaneous verb generation processes (i.e., retrieval and selection). In the present experiment, viewing a movie of faces with eyes directed toward the viewer delayed verbal generation more than a movie of faces with averted eyes; however, this effect was only present when both retrieval and selection demands were high. The results support the hypothesis that eye contact shares domain-general cognitive resource with verb generation. This further indicates that a full understanding of functional and dysfunctional communication must consider the interaction and interference of verbal and non-verbal channels.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Cognition - Volume 157, December 2016, Pages 352-357
نویسندگان
, ,