کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8726294 1590025 2018 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Functional Bowel Disorders
ترجمه فارسی عنوان
اختلالات عملکردی روده
فهرست مطالب مقاله
نشانه‌ها و تشخیص

پاتوفیزیولوژی

فاز ۱- FFBD و IBS اختلالت حرکتی هستند. 

فاز۲- نقش حساسیت بیش از اندازه احشایی در FBD و IBS

فاز۳- FBD و IBS اختلال در محور دو طرف مغزی-گوارشی، اختلال سد روده‌ای و تعاملات بین میکروبیوم و عوامل رژیمی را نشان می‌دهند.

تصویر۱- تاریخچه تحقیقات فیزیولوژیک در زمینه IBS و FBD. این خط زمانی برخی از زمینه‌های مطالعات تحقیقاتی اصلی را در قسمت بالای تصویر و حوزه های تحقیقات را در قسمت پایین نشان می‌دهد. از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰، تحقیقات جدید در زمینه‌های حساسیت بیش از اندازه احشایی، تعاملات محور مغزی-گوارشی، التهاب، میکروبیوتا و غذا و رژیم‌ها آغاز شدند. ایجاد و استفاده از سیستم طبقه بندی و معیار روم امکان شناسایی بیماران مبتلا به FBD را برای تحقیقات در این حوزه‌ها میسر کرده است. تصویر اصلاح شده با کسب اجازه از کراسمن و همکاران.

درمان

نتیجه‌گیری

 
ترجمه چکیده
توماس آلماس در حدود هفتاد سال پیش، در مجموعه‌ای از مقالات چاپ شده در (مجله) گاستروانترولوژی، شواهدی را مبنی بر تغییر عملکرد روده بزرگ در افراد سالم در شرایط استرس آزمایشی و متعاقبا در ببماران مبتلا به «یبوست اسپاستیک » و «اسهال عملکردی » منتشر کرد۱. اصطلاحاتی مانند کولون تحریک پذیر، التهاب اسپاستیک روده‌ای، التهاب مخاط روده‌ای و روده تحریک پذیر تا زمان تعیین نام سندروم روده تحریک پذیر (IBS) استفاده می‌شدند، چراکه شواهدی وجود داشت که این عارضه علاوه بر روده بزرگ روده کوچک را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد ۲. واژه «سندروم» به ارتباط میان نشانه‌ها و علائم قابل شناسایی بالینی متعددی گفته می‌شود که برای مشخص کردن یک ماهیت بالینی با یکدیگر رخ می‌دهند. در طی سه ربع قرن گذشته، مقالات چاپ شده در گستروانترولوژی نقشی بنیادین در تکامل تشخیص اختلالات عملکردی روده (FBDs) و درکمان از پاتوفیزیولوژی و درمان این اختلالات، از جمله IBS، داشته‌اند. به دلیل محدودیت‌های فضایی،‌ ما تنها تعداد کمی از مقالات چاپ شده این حوزه در گستروانترولوژی ارجاع داده‌ایم.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی بیماری‌های گوارشی
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Gastroenterology - Volume 155, Issue 1, July 2018, Pages 1-4
نویسندگان
, ,