آشنایی با موضوع

یک آنیون اتمی بوده که یک و یا تعداد بیشتری الکترون به دست آورده است. این موضوع بار منفی خالصی را به آنیون می‌دهد. یک آنیون بزرگتر از اتم مربوطه‌ی خود می باشد، از آن جا که افزودن الکترون ها در خارجی ترین مدار دافعه‌ی الکترون – الکترون را افزایش می دهد، الکترون ها از هم دور شده و بنابراین شعاع آنیونی افزایش می یابد. تشکیل آنیون: با وارد شدن الکترون در قشر ظرفیتی غیر فلزات آنیون تشکیل می‌شود. در این صورت اتم‌های غیرفلز از حالت خنثی خارج شده و تبدیل به آنیون می‌شوند. به «آنیون» یون منفی هم گفته می‌شود. چند غیرفلز که آنیون دارند: ازت، اکسیژن و فلوئور از غیرفلزاتی هستند که در اثر قرار گیری در کنار اتم‌های فلزی در ترکیبات شیمیایی آنیون می دهند. این غیر فلزات به ترتیب از عناصر گروه‌های پنجم ششم و هفتم جدول تناوبی عناصر شیمیائی اند. قدرت آنیونی: قدرت هر آنیون بستگی به قدرت آن غیرفلز در نگه داشتن الکترون (های) اضافی در لایه های الکترونی‌اش دارد. هر چه غیرفلز تمایل بیشتری به نگه داشتن الکترون (های) اضافی در لایه های الکترونی‌اش داشته باشد قدرت آنیونی اش بیشتر است.
در این صفحه تعداد 364 مقاله تخصصی درباره آنیون که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آنیون (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.