آشنایی با موضوع

آنتی فرو مغناطیس در این مواد حوزه‌ها با هم هم‌سو نیستند (نیمی از حوزه‌ها در یک جهت و نیمی در جهت دیگر است). با افزایش درجه‌‌ی حرارت خصلت مغناطیسی افزایش می‌یابد. درجه حرارتی را که در آن ماده‌ی آنتی فرومغناطیس به پارامغناطیس تبدیل می‌شود درجه‌ی حرارت نیل می‌نامند. اگر گشتاور های مغناطیسی زیر شبکه های A و B دقیقا برابر و مخالف باشند، این نوع نظم مغناطیسی آنتی فرومعناطیس نامیده می شود. در مواد آنتی فرومغناطیسم پسماند صفر است و منحنی پسماند ندارد. اما پذیرفتاری مثبت کوچک که به شکل غیر متعارف با درجه حرارت تغییر می کند را می توان مشاهده نمود. اثر آنتی فرومغناطیسم ناشی از رفتار پذیرفتاری در دمایی بالاتر از دمای بحرانی است که به نام دمای نیل (Tn) شناخته می شود. در بالاتر از Tn، پذیرفتاری از قانون کوری وایس برای پارامغناطیس ها اطاعت می کند اما با تقاطع منفی که دلالت بر برهمکنش تبادلی منفی غیر مستقیم دارد. انحراف اندکی از آنتی فرومغناطیسم ایده آل می تواند وجود داشته باشد اگر پاد موازی به طور دقیق وجود نداشته باشد. اگر اسپین های همسایه کمی منحرف شوند( کمتر از ۱ درجه) و یا کج شوند، مغناطیس خالص بسیار کوچکی ایجاد می شود. در این مواد بردارهای گشتاورهای مغناطیسی مجاور از نظر اندازه برابر ولی از نظر جهت، عکس یکدیگر هستند. بنابراین یکدیگر را خنثی می‌کنند. درصورتیکه چنین ماده‌ای درمیدان مغناطیسی قرار گیرد، گشتاورهای هم جهت با میدان تقویت می‌شوند و ماده خاصیت مغناطیسی ضعیفی ازخود نشان می‌دهد. همان‌گونه که در بالا نیز عنوان شد، مواد فرومغناطیس با حذف میدان مغناطیسی خاصیت مغناطیسی خود را به‌طور کامل از دست نمی‌دهند. به این ویژگی، اثر پسماند می‌گویند. به‌طور کلی، تمایل یک ماده در به‌خاطر آوردن تاریخچه مغناطیسی آن هیسترزیس نامیده می‌شود و میدان مغناطیسی‌ای که برای جبران این پسماند لازم است، وادارندگی نام دارد. در مواد آنتی فرومغناطیس نیز مثل مواد فرومغناطیس ممان مغناطیسی اتم‌ها از هم مستقل نیستند. اما ناشی از اندرکنش تبادلی ممان اتم‌های همسایه به صورت پادموازی جهت‌گیری می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که اثر میدان اعمالی جبران شود و این مواد رفتاری شبیه مواد پارا‌مغناطیس داشته باشند. این مواد در دمای پارا‌مغناطیس می‌شوند. در جدول تناوبی تنها کرم(Cr) است که در دمای اتاق خاصیت آنتی‌فرومغناطیس دارد.
در این صفحه تعداد 572 مقاله تخصصی درباره آنتی فرو مغناطیس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آنتی فرو مغناطیس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.