آشنایی با موضوع

هنتاویروس انواع مختلفی از ویروس ها را شامل می شود. هنتاویروس ویروسی کروی است باعث بیماری های خون‌ریزی‌دهنده، مشکلات کلیوی و ریوی می‌شود. این ویروس در سال ۱۹۷۶، برای اولین بار در کره یافت شد. نام این ویروس از رودخانۀ هانتان، رودخانه ای که در آن اولین بار سربازان آمریکایی در جنگ کره به این ویروس آلوده شدند، نامگذاری شده است. در آن‌جا، موش‌های مزرعه مهم‌ترین ناقلان ویروس بودند. هانتاویروس در چین سالانه ۱۰۰‌هزار نفر را مبتلا می‌کند. این ویروس در روسیه و ژاپن نیز یافت می‌شود. نوع غیرکشندۀ آن در بخش‌هایی از اروپا دیده شده است و در بدن موش‌های آبی ساحلی و موش‌های گردن زرد مزرعه زیست می‌کند. دورۀ نهفتگی این ویروس دوازده تا ۲۱ روز است. در دسامبر ۱۹۹۶، هانتاویروس در آرژانتین شایع و برای اولین‌بار انتقال بیماری از انسان به انسان گزارش شد. در ۱۹۹۷، نوع جدید هانتاویروس در فنلاند کشف شد. موش صحرایی قطب شمال ناقل ویروس توپوگرافوف است. سندروم ریوی هانتاویروس: سندرم ریوی هانتاویروس یک بیماری عفونی است که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. این بیماری می‌تواند به سرعت منجر به مشکلات مرگبار تنفسی شود. چندین نوع از هانتا ویروس ها می‌توانند سبب سندرم ریوی هانتا ویروس شوند. این ویروس‌‌‌ها توسط چندین نوع از جوندگان منتقل می‌شوند، به خصوص موش آهو. آلودگی افراد از طریق استنشاق هوای آلوده به هانتا ویروس‌ها است، که در ترشحات و ادرار جوندگان وجود دارند. به دلیل محدود بودن گزینه‌های درمانی این بیماری، بهترین راه محافظت در برابر این بیماری، دوری از جوندگان و زیستگاه آنها‌ است.
در این صفحه تعداد 256 مقاله تخصصی درباره هنتاویروس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI هنتاویروس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هنتاویروس; SFTS; severe fever with thrombocytopenia syndrome; SFTSV; severe fever with thrombocytopenia syndrome virus; HV; hantavirus; qPCR; quantitative real-time polymerase chain reaction; ELISA; enzyme-linked immunosorbent assay; CK; creatine kinase; LDH; lactat