آشنایی با موضوع

رمزنگاری دانشی است که به بررسی و شناختِ اصول و روش‌های انتقال یا ذخیرهٔ اطلاعات به صورت امن (حتی اگر مسیر انتقال اطلاعات و کانال‌های ارتباطی یا محل ذخیره اطلاعات ناامن باشند) می‌پردازد. با پیشرفت و گسترش شبکه‌های ارتباطی، امنیت اطلاعات نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است. در سال‌های اخیر امنیت محصول‌های دیجیتال در مقابل حمله‌های عمدی و غیرعمدی از مسائل مهم می‌باشد. رمزنگاری یکی از روش‌های تأمین امنیت می‌باشد که با استفاده از یک رابطه ریاضی برگشت‌پذیر انجام می‌گیرد. استفاده از رمزنگاری برای داده‌های مختلف همچون متن و تصویر در دنیای ارتباطات و تبادل اطلاعات بسیار مهم و در مواقعی حیاتی بشمار می‌آید. از طرفی با پیشرفت علم رمزنگاری در سال‌های اخیر و خصوصا در حیطه تصویر، نیاز به طراحی الگوریتم‌هایی با مولفه های امنیتی بالا بیشتر احساس می‌شود. اما علی‌رغم طراحی الگوریتم‌های مختلف در زمینه رمزنگاری تصویر، وجود برخی معایب در هر الگوریتم، سبب تردید کاربران بر استفاده از این روش‌ها شده است. یکی از رایج ترین اطلاعات مبادلاتی در این شبکه‌ها، تصویر است که با رمزنگاری آن می‌توان امنیت آن را تضمین کرد. تصویر به عنوان یکی از پراستفاده‌ترین محصول دیجیتالی به دلیل ماهیت خاص خود، دارای الگوریتم‌های رمزنگاری ویژه می‌باشد. در اکثر روش‌های رمزنگاری تصویر از یک دنباله ریاضی برای درهم‌ریزی تصویر استفاده می‌شود. رمزنگاری تصویر به‌دلیل برخی ویژگی‌های ذاتی آن، هم‌چون حجم بالای داده‌ها و هم‌بستگی زیاد میان پیکسل‌ها، متفاوت از رمزنگاری متن می‌باشد.
در این صفحه تعداد 353 مقاله تخصصی درباره رمزگذاری تصویر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI رمزگذاری تصویر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.