آشنایی با موضوع

در علوم کامپیوتر، تطبیق الگو چک کردن دنباله‌ای از نشانه‌ها به منظور حضور ترکیباتی از برخی الگو هاست. در مقایسه با شناسایی الگو، الگوی منطبق همیشه باید کاملاً همان الگوی مقایسه شده باشد. بطور کلی تطبیق الگو شامل دو مرحله است: مرحله اول اندازه گیری شباهت، مرحله دوم تطبیق الگو به عنوان راهبرد جست و جو. یکی از روش های اندازه گیری شباهت استفاده از نرمالسازی ارتباط متقابل NCC است. NCC به دلیل قدرتی که در تطبیق الگو دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و علائم در همان زمان واقعی ردیابی می شوند. تطبیق الگو، برای نشان دادن درجه مشابهت بین دو تصویر استفاده می شود که در فتوگرافی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. الگوها عموماً به شکل رشته یا ساختار درخت هستند. کاربردهای تطبیق الگو شامل یافتن یک الگوی نشانه در یک توالی (در صورت وجود) و نمایش آن در خروجی، نمایش برخی از اجزای الگوی همسان در خروجی، و جایگزین کردن الگوی تطبیق با برخی رشته‌های دیگر است. اولین برنامه‌های کامپیوتری که از تطبیق الگو استفاده کردند، ویراش گران متن هستند. در Ken Thompson،Bell Labs برای پوشش regular expressionها ویژگی‌های جستجو و جایگذاری در QEDها را گسترش دادند. زبان‌های برنامه‌نویسی اولیه با ساختار تطبیق الگو شامل زبان اسنوبول در سال ۱۹۶۲، SASL در سال ۱۹۷۶، NPL در ۱۹۷۷، و KRC در ۱۹۸۱. زبان‌های برنامه‌نویسی اولیه که تطبیق الگو ی مبتنی بر درخت داشتند، گسترش LISP توسط Fred McBride، در سال ۱۹۷۰ هستند.
در این صفحه تعداد 267 مقاله تخصصی درباره تطبیق الگو که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تطبیق الگو (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تطبیق الگو; Outdoor positioning; Content based image retrieval; Signal based positioning; Smartphone sensing; Database search; Pattern matching; Energy efficiency;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تطبیق الگو; Partial Information Network Query, (PINQ); Alignment Network Query, (ANQ); Topology-Free Network Query, (TFNQ)Parameterized algorithm; Pattern matching; Partial information network query; Alignment network query; Topology-free network query