آشنایی با موضوع

در داروسازی پودرها یا گردها ذرات ریز یک ماده دارویی هستند که فعالیت خاصی برروی آنها انجام نگرفته است. پودرها را گاهی برای مصارف خارجی به کار می ‌برند. برای مصارف خوراکی عموماً آنها را برای مصرف در مایع حل می کنند. از معایب این روش مصرف می توان عدم امکان پوشاندن طعم دارو و عدم حفاظت دارو در برابر عوامل ناپایدار کننده مثل رطوبت و اکسیژن را نام برد. همچنین پودرهایی که به آب دوستی زیادی ندارند نمی‌توان به راحتی در آب حل نمود. مثالی از این مورد مانند داروی سولفات باریم که یک داروی حاجب می‌باشد. متالورژی پودر فرایند قالبگیری قطعات فلزی از پودهای فلزی توسط اعمال فشارهای بالا برای دقیق دشن اشکال می باشد. تکنیک متالورژی پودر در شکل دادن فلزات با قابلیت انعطاف کم و نقطه ذوب بسیار بالا مانند تنگستن و بسیاری از فلزات دیرگداز دیگر نیز بسیار سودمند و ثمر بخش است.
در این صفحه تعداد 403 مقاله تخصصی درباره پودر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پودر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پودر; Tabletting; Amorphous; Powders; Glass transition; Compaction; Pressure agglomeration; aw; water activity; DE; dextrose equivalents; DSC; differential scanning calorimetry; IT; “Instant” (agglomerated); MW; molecular weight; RH; relative humidity; SEM;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پودر; Granular systems; Contact mechanics; Nonlocal contact formulation; Microstructure evolution; Compaction; Powders; Particle mechanics; Discrete element method