آشنایی با موضوع

کلمه ثروت Wealth مفهوم عامی دارد که در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ثروت به عنوان معیاری برای تعیین جایگاه اقتصادی افراد به شمار می رود. تعریف ثروت کلاً ثروت ابزارای است برای رفع نیازهای بشر. اساساً ثروت مجموع منابع موجود است. همیشه به مردم گفته می‌شود که وقتی بتوانید بسیاری از منابع یا کالاهای ارزشمند را جمع آوری کنید، ثروتمند خواهید شد. ثروت با استفاده از واژگان و اصطلاحات مختلفی بیان می شود. برای اشخاص ثروت خالص رایج ترین راه بیان ثروت است، در حالی‌که کشورها ثروت خود را با تولید ناخالص داخلی یا GDP به ازای هر فرد اندازه گیری می کنند و نشان می دهند. در قدیم مفهوم ثروت بیشتر به دارا بودن مواد طبیعی ارزشمند مانند طلا و گوهر و گنج اطلاق می شد. اما بعد از انقلاب صنعتی مفهوم تولید نیز به عنوان منبع ثروت مطرح گردید. دارایی ها عموماً بر دو نوع اند: 1- واقعی 2- غیر واقعی. دارای های واقعی عبارتند از: ماشین آلات، زمین ها و ساختمان و …. که در اختیار افراد قرار دارند و بازدهی آن ها همان استفاده ای است که مالک بدون پرداخت اجاره از آن می برد. دارای های غیرواقعی بر دو نوع است الف- دارایی های مالی ب- سرمایه انسانی. مجموع تمام این انواع دارای را به نوعی ایجاد مطلوبیت می کنند تحت عنوان ثروت خوانده می شود. توزیع ثروت: قطعاً فهم این موضوع که ثروت در اختیار چه کسی است و باآن چه می‌کند بسیار مهم است. چرا که بنا به گفته گابریل زید نویسنده مکزیکی «ثروت در معنای اخص آن انباشت امکانات است» پس نحوه تمرکز ثروت تأثیر به سزایی درشکل‌گیری مناسبات اقتصادی جوامع خواهد داشت. مطابق اصول نظام سرمایه داری مالکیت ثروت در انحصار دارنده آن است. در واقع انواع مختلف دارایی‌ها حتی مواهب طبیعی مانند جنگل‌ها و معادن قابلیت خصوصی شدن دارند مگر اینکه ضرورت اجتماعی ایجاب کند که دولت‌ها این حق را محدود نمایند. برعکس در اقتصاد سوسیالیستی انواع ثروت‌ها حتی لوازم و دارایی‌های شخصی افراد در تملک دولت است و الگوی مالکیت عمومی است هرچند در مواردی خاص بخشی از آن به خود افراد واگذار می‌شود. در نظام اقتصادی اسلام هر سه نوع مالکیت وجود دارد. بخشی از مشترکات عامه مانند معادن، درختان، زمین‌های بایر و… توسط دولت اداره می‌شود اما درآمدش متعلق به همه مردم است. در واقع مالکیت دولتی است اما منافعش عمومی است. همچنین دارایی‌ها فرد و ثروتی که ناشی از کار و تلاش یا حتی از ارث خانوادگی وی باشددر تملک انحصاری خود اوست و هیچ‌کس حق بهره‌برداری از آن‌ها را ندارد پس مسلم است که مالکیت خصوصی در اسلام مطرح و معتبر است.
در این صفحه تعداد 198 مقاله تخصصی درباره ثروت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ثروت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ثروت; CDI; Children's Depression Inventory; CDS; Child Development Supplement; DALY; disability-adjusted life-year; GEE; generalized estimating equation; LOESS; locally weighted scatterplot smoothing; PSID; Panel Study of Income Dynamics; SES; socioeconomic sta