کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
4202714 1279468 2007 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Shared decision-making in the Netherlands – current state and future perspectives
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی سیاست های بهداشت و سلامت عمومی
پیش نمایش صفحه اول مقاله
Shared decision-making in the Netherlands – current state and future perspectives
چکیده انگلیسی

Dutch government policy is aimed at introducing regulated competition among health care providers and among health care insurers and at empowering patients for being involved in decision-making in health care. Along with this, many Dutch organisations have been created to foster patient orientation within health care and increase patients’ power for medical decision-making. The challenge is to deliver reliable and well-balanced information for patients and the public, eg. in patient-tailored web-based formats. The approach of patient participation in medical decision-making has been formally defined in a specific law (WGBO), and the principle of recognising the patient's view is increasingly reflected in the national guidelines for health care professionals.The theme of patient participation in medical decision making is a fairly widespread research topic theme in the Netherlands, including mutual exchange among the researchers in a vivid network. The real bottleneck is perhaps the implementation of patient participation into professional practice. Some recommendations for facilitating a change are made.

ZusammenfassungDie niederländische Regierungspolitik beabsichtigt die Konkurrenz zwischen Anbietern von Gesundheitsdienstleistungen und zwischen Krankenversicherungen, auch um Patienten zu befähigen, sich in die medizinischen Entscheidungsfindung einzubringen. Des Weiteren wurden viele niederländische Organisationen gegründet, um Patienten darin zu unterstützen, sich innerhalb der Gesundheitsversorgung zu orientieren, und um den Einfluss der Patienten bei der medizinischen Entscheidungsfindung zu stärken. Es ist eine Herausforderung, verläßliche und ausgewogene Informationen für Patienten und die Öffentlichkeit zur Verfügung zu stellen, z.B. in auf Patienten zugeschnittenen internetbasierten Wegen. Der Ansatz der Patientenbeteiligung in medizinischen Entscheidungsprozessen wurde formal in einem spezifischen Gesetz (WGBO) definiert, und das Prinzip, die Sicht des Patienten anzuerkennen, spiegelt sich zunehmend in den nationalen Leitlinien für die medizinische Versorgung wider.Das Thema der Patientenbeteiligung im medizinischen Entscheidungsprozess ist ein weit verbreitetes Forschungsthema in den Niederlanden, einschließlich des Austausches zwischen Forschern in einem pulsierenden Netzwerk. Der wahre Engpass stellt die Implementierung in die professionelle Praxis dar. Einige Vorschläge werden dargestellt, die eine Veränderung erleichtern.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Zeitschrift für ärztliche Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen - German Journal for Quality in Health Care - Volume 101, Issue 4, 10 May 2007, Pages 241–246
نویسندگان
, , ,