کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5002509 1368454 2016 7 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
A Computationally Efficient Commutation Algorithm for Parasitic Forces and Torques Compensation in Ironless Linear Motors
ترجمه فارسی عنوان
الگوریتم مبدل کارایی محاسباتی برای نیروهای انگلی و جبران جرقه در موتورهای خطی بدون آهن
ترجمه چکیده
در حالت ایده آل، موتورهای خطی آهنربایی با استفاده از تخلیه کلاسیک ساده با استفاده از جریان های سینوسی سه فاز می توانند با دقت بسیار بالا دست یابند. با این حال، در واقع، به دلیل انحراف از پارامترهای طراحی، نیروهای گشتاور و گشتاور های مختلف وجود دارد که تعویض کلاسیک نمی تواند جبران کند. یک راه جایگزین این است که تعویض را به عنوان یک مشکل بهینه سازی بیان کنیم و آن را به صورت عددی حل کنیم. این مقاله یک الگوریتم بهینه سازی جدید را پیشنهاد می کند که به صورت محاسباتی کارآمد و مناسب برای مشکل سوئیچینگ است به این معنی که قادر به جبران نیروها و گشتاور های انگلی است در حالی که به حداقل رساندن قدرت تخریب شده در موتورها. نتایج شبیه سازی با استفاده از مدل المان محدود برای نشان دادن اثربخشی الگوریتم پیشنهادی پیشنهاد شده ارائه شده است.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه سایر رشته های مهندسی مکانیک محاسباتی
چکیده انگلیسی
Ideally, ironless linear motors can reach very high precision with simple classical commutation using three-phase sinusoidal currents. However, in reality, due to deviations from the design parameters, there are various parasitic forces and torques for which the classical commutation cannot compensate. An alternative solution is to formulate the commutation as an optimization problem and solve it numerically. This paper proposes a new optimization algorithm which is computationally efficient and well-suited to the commutation problem in the sense that it is capable of compensating for parasitic forces and torques while minimizing the dissipated power in the motors. Simulation results with a finite element method model are presented to demonstrate the effectiveness of the proposed commutation algorithm.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: IFAC-PapersOnLine - Volume 49, Issue 21, 2016, Pages 267-273
نویسندگان
, , ,