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عنوان انگلیسی مقاله ISI
Quality of secondary prevention of coronary heart disease in Swiss primary care: Lessons learned from a 6-year observational study
ترجمه فارسی عنوان
کیفیت پیشگیری ثانویه بیماری قلبی عروقی در مراقبت های اولیه در سوئیس: درس های آموخته شده از یک مطالعه مشاهده ای 6 ساله
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی سیاست های بهداشت و سلامت عمومی
چکیده انگلیسی

IntroductionAcross Europe, great variations have been identified in the quality of preventive healthcare services delivered in primary care (PC). We aimed to assess the quality of secondary prevention in Swiss PC patients with coronary heart disease (CHD) and its evolution over six years.MethodsIn the database of the Swiss «Family Medicine ICPC Research using Electronic Medical Records» (FIRE) project, we identified electronical record data of 2,807 patients with CHD treated for at least 15 months between 2009 and 2014. Primary outcome was the proportion of patients per year meeting four quality indicators of the British Quality and Outcome Framework (QOF): 1) blood pressure (BP) ≤ 150 mmHg, 2) total serum cholesterol ≤ 5 mmol/L, 3) prescription of anti-platelet therapy, 4) recommended drug prescriptions for patients with previous myocardial infarction (MI). Secondary outcome was the proportion of patients who were ineligible for indicator calculation because of incomplete record data.ResultsFrom 2009 to 2014, 85.9, 83.1, 82.0, 81.9, 81.5, and 81.0 % of the patients met BP targets and 73.6, 77.0, 69.2, 73.6, 69.4, and 69.1% met cholesterol targets. Anti-platelet therapy was prescribed to 74.8, 76.1, 73.9, 70.2, 72.2, and 72.5 % of the patients. Finally, 83.3, 84.4, 87.5, 75.6, 89.8, and 89.2 % of the patients with previous MI received the recommended drug therapy. Changes over time were not significant. Missing BP records concerned 12.4-15.9 % of the patients, and missing cholesterol records 69.0-75.6 %. Females and patients with less cardiovascular comorbidities were more likely to show missing records.ConclusionsQuality of secondary prevention did not improve when measured against QOF indicators in the period under investigation. Missing data in electronic medical records inhibited full quality indicator assessment. Especially in female patients and those with less cardiovascular comorbidity, closer medical documentation should be encouraged in order to facilitate quality of care measurements.

ZusammenfassungHintergrundDie Qualität von Präventionsleistungen in Hausarztpraxen in europäischen Ländern schwankt stark. Ziel dieser Arbeit war es, die Qualität der Sekundärprävention bei kardiovaskulärer Herzerkrankung (KHK) in Schweizer Hausarztpraxen und deren Entwicklung über sechs Jahre zu beurteilen.MethodenIn der Datenbank des Schweizer «Family Medicine ICPC Research using Electronic Medical Records» (FIRE) Projekts identifizierten wir elektronische Krankengeschichtsdaten von 2807 Patienten mit KHK, die über einen Zeitraum von mindestens 15 Monaten zwischen 2009 und 2014 versorgt wurden. Primärer Endpunkt war der Anteil der Patienten pro Jahr, die vier Qualitätsindikatoren des britischen Quality and Outcome Framework (QOF) erfüllten: 1) Blutdruck (BD) ≤150 mmHg, 2) Serumcholesterin ≤5 mmol/L, 3) Therapie mit Plättchenhemmern, 4) medikamentöse Postinfarktprophylaxe bei Patienten nach Myocardinfarkt (MI). Sekundärer Endpunkt war der Anteil von Patienten, die je Jahr von der Indikatorenanalyse aufgrund fehlender Daten in den elektronischen Krankengeschichten ausgeschlossen werden mussten.ResultateIn den einzelnen Jahren von 2009 bis 2014 erreichten jeweils 85,9; 83,1; 82,0; 81,9; 81,5; und 81,0% der Patienten den vorgegebenen Blutdruckzielwert und 73,6; 77,0; 69,2; 73,6; 69,4; und 69,1% erreichten den Zielwert für Cholesterin. Eine Plättchenhemmertherapie erhielten jeweils 74,8; 76,1; 73,9; 70,2; 72,2; und 72,5% der Patienten. Von den Patienten nach MI erhielten 83,3; 84,4; 87,5; 75,6; 89,8; 89,2% die empfohlene Medikation. Unterschiede zwischen den untersuchten Jahren waren nicht signifikant. Fehlende BD-Daten betrafen pro Jahr 12,4-15,9% der Patienten, fehlende Cholesterin-Daten 69,0-75,6%. Bei Frauen und Patienten mit weniger kardiovaskulären Komorbiditäten lagen häufiger unvollständige Daten vor.SchlussfolgerungGemessen an Indikatoren des QOF verbesserte sich die Qualität der Sekundärprävention in der Schweizer Hausarztmedizin im untersuchten Zeitraum nicht. Fehlende Daten in den elektronischen Krankengeschichten verhinderten eine Vollerhebung bei allen identifizierten Patienten. Besonders bei Frauen und Patienten mit weniger kardiovaskulären Komorbiditäten sollte auf eine engmaschigere elektronische medizinische Dokumentation geachtet werden, um die Qualitätsmessung zu vereinfachen.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen - Volumes 118–119, December 2016, Pages 40-47
نویسندگان
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