کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
6150435 1596427 2016 14 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
An open-label randomized-controlled trial of low dose aspirin with an early screening test for pre-eclampsia and growth restriction (TEST): Trial protocol
ترجمه فارسی عنوان
یک آزمایش کنترل‌شده‌ی تصادفی برچسب-باز از آسپرین با دوز پایین با یک آزمون غربالگری اولیه برای محدودیت رشد و پره‌اکلامپسی (TEST): پروتکل آزمون
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه 

جدول 1 - عوامل ریسک عمده و متوسط برای پره‌اکلامپسی همانطور که توسط دانشکده زنان و زایمان آمریکایی و انستیتوی ملی بهداشت و سلامت بالینی، انگلستان تعریف شده است [12،18].

2. روش‌ها

2.1 کلی

شکل 1 - نمودار جریان مطالعه

2.2 اخلاق

2.3 ثبت نام و صلاحیت

2.4 تخصیص شرکت‌کنندگان

2.5 اندازه نمونه 

2.6 روش آزمایش غربالگری

2.7 درمان مطالعه

2.7.1 گروه 1- مداخله آسپرین با دوز کم روتین

2.7.1.1 مدیریت آسپرین

2.7.1.2 رعایت استفاده از آسپرین

2.7.2 گروه 2 - بدون گروه آسپرین "کنترل"

شکل 2: جدول نشانگر میزان تخمین زده شده برای پره‌اکلامپسی در 34 هفته بارداری <34، <37 و <42 هفته با استفاده از الگوریتم بنیاد پزشکی جنین (ستون نهایی) [14].

شکل 3: شکل موج شایع رحمی در سه ماهه اول داپلر [24]

2.8 قرارهای پیگیری

2.9 اقدامات نتیجه

2.10 ایمنی

2.11 تجزیه و تحلیل آماری

3. بحث
ترجمه چکیده
هدف پره‌اکلامپسی یکی از دلایل بیماری و مرگ‌ومیر مادرانه و پری‌ناتال (پیش‌زایشی) در سراسر جهان است. آسپرین با دوز پایین (LDA) می‌تواند وقوع پره‌اکلامپسی در زنان با عوامل ریسک قابل شناسایی را کاهش دهد. آزمایش‌های غربالگری نوظهور می‌توانند ریسک مادرانه‌ی بیماری‌های جفتی در حال گسترش، همچون پره‌اکلامپسی را از سه ماهه‌ی نخست بارداری تشخیص دهد. هدف از این پژوهش تعیین این موضوع است که آیا تجویز مستمر LDA برای زنان نولی‌پاروس با ریسک پایین در مقایسه با آزمایش حاوی LDA براساس آزمایش غربالگری مثبت برای بیماری جفتی، از نقطه‌نظر ثمربخشی و مقبولیت سودمندتر است یا خیر. روش‌ها ما یک آزمون کنترل تصادفی برچسب-باز چندمرکزی سه‌دستی را بدین شکل پیشنهاد می‌کنیم (i) LDA معمول، (ii) بدون آسپرین و (iii) LDA براساس آزمایش مثبت غربالگری پره‌اکلامپسی سه ماهه‌ی نخست. LDA (75 میلی‌گرم روزی یک‌بار) از سه ماه نخست تا 36 هفته بارداری باید داده شود. نتایج ابتدایی شامل این موارد است: (i) نسبت زنان واجدشرایطی که موافق شرکت هستند؛ (ii) پیروی از پروتکل پژوهش (مقبولیت و امکان‌سنجی)، (iii) نسبت زنانی که می‌توان در آن‌ها آزمایش داپلر شریان رحمی در امتداد دیواره شکمی (امکان‌سنجی) را در سه ماهه‌ی نخست به دست آورد و (iv) نسبت زنانی با آزمایش غربالگری تکمیل‌شده که نتیجه غربالگری در طی یک هفته پس از آزمایش (امکان‌سنجی) صادر می‌کند. نتیجه‌گیری این پژوهش نخستین آزمون بالینی است که با هدف تعیین ثمربخشی و مقبولیت در سه دسته از زنان دارای ریسک پایین، دسته‌ی مصرف مداوم LDA در مقایسه با دسته‌ای که آسپرین مصرف نمی‌کند در مقایسه با دسته‌ای که LDA را براساس آزمایش مثبت غربالگری سه ماهه‌ی نخست برای پیشگیری از بیماری جفت مصرف می‌کند، صورت می‌گیرد.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی پزشکی و دندانپزشکی (عمومی)
چکیده انگلیسی
This will be the first clinical trial to determine the efficacy and acceptability in low-risk women of taking routine LDA versus no aspirin versus LDA based on a positive first trimester screening test for the prevention of placental disease.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Contemporary Clinical Trials - Volume 49, July 2016, Pages 143-148
نویسندگان
, , , , , , , , , , , ,