کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7303896 1475324 2014 18 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Conditioned taste aversion, drugs of abuse and palatability
ترجمه فارسی عنوان
ناراحتی طعمدار مطبوع، داروهای سوء استفاده و طعم و مزه
کلمات کلیدی
بی حوصلگی طعمدار سیگنال خطر، مواد مخدر، تجزیه و تحلیل الکل لیک، طعم و مزه، آموزش اجتناب از طعم، طعم نئوفوبیا، واکنش پذیری طعم،
ترجمه چکیده
ما تصورات طعم شرطی را در نظر میگیریم تا کاهش یادگیری در طعم و مزه طعم (و به این ترتیب در مقدار مصرف شده) را بر اساس ارتباطی که در هنگام تجربه تجربه طعم و مزه ناشی از دستگاه گوارش ایجاد می شود، در نظر بگیریم. در مقاله حاضر، یافته های به دست آمده ثابت می کند که داروهای سوء استفاده، در دوزهای که در غیر این صورت به عنوان پاداش و خودمراقبتی به حساب می آیند، باعث سرکوب مصرف می شود. کار اخیر ما با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوی لیک نشان می دهد که مواد مخدر سوء تغذیه نیز باعث کاهش شادابی می شود و بنابراین از یادگیری غیرواقعی طعم شربت پشتیبانی می کند.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علم عصب شناسی علوم اعصاب رفتاری
چکیده انگلیسی
We consider conditioned taste aversion to involve a learned reduction in the palatability of a taste (and hence in amount consumed) based on the association that develops when a taste experience is followed by gastrointestinal malaise. The present article evaluates the well-established finding that drugs of abuse, at doses that are otherwise considered rewarding and self-administered, cause intake suppression. Our recent work using lick pattern analysis shows that drugs of abuse also cause a palatability downshift and, therefore, support conditioned taste aversion learning.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Neuroscience & Biobehavioral Reviews - Volume 45, September 2014, Pages 28-45
نویسندگان
, , ,