کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7329215 1476003 2016 8 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Setting the global health agenda: The influence of advocates and ideas on political priority for maternal and newborn survival
ترجمه فارسی عنوان
تنظیم برنامه بهداشت جهانی: تأثیر طرفداران و ایده ها بر اولویت های سیاسی برای بقای مادر و نوزاد
کلمات کلیدی
سلامت جهانی، دستور کار سیاست اولویت سیاسی، شبکه های، کادر بندی، مادر، نوزاد تازه متولد شده
ترجمه چکیده
این مطالعه یک پازل مربوط به اولویت های سلامت جهانی را بررسی می کند، چرا مسائل قابل مقایسه می تواند سطوح مختلفی از توجه و منابع را دریافت کند؟ این بیماری مرگ و میر مادران و نوزادان را دو برابر می کند و دو مسئله بسیار پر بار است که مربوط به گروه هایی است که در هنگام تولد ریسک دارند و زندگی آنها می تواند با مراقبت های درون زایمان موثر باشد. چرا بقای مادری به عنوان یک اولویت سلامت جهانی پیش از آن و به میزان بالاتری از بقای نوزادان به دست می آورد؟ به نظر می رسد که مرگ و میر و مرگ و میر بیشتر در میان نوزادان و هزینه مقرون به صرفه مداخلات پیش بینی کننده اولویت بندی زودتر و بالاتر از آن هستند. با این حال، بقای مادران به عنوان یک اولویت دو دهه قبل ظهور کرد و با نزدیک شدن دوران اهداف توسعه هزاره، توجه و منابع قابل توجهی را به خود جلب کرد. این مطالعه از مطالعات موردی ردیابی روند تکثیری برای بررسی ظهور و رشد اولویت سیاسی برای این دو موضوع استفاده می کند و علل واریانس غیرمنتظره را مورد بررسی قرار می دهد. این مطالعه نشان می دهد که پایه ماندگاری مادران به عنوان یک مسئله عدالت اجتماعی موجب رشد یک شبکه حمایت قوی و متنوع شد و این مسئله را با هنجارهای بین المللی قدرتمند (به عنوان مثال انتظارات برای پیشرفت حقوق زنان و اهداف توسعه هزاره)، توجه و منابع را به موضوع بیش از سه دهه معایب بقای نوزادان ناشی از وضعیت طولانی آن به شمار می آید که مسئله ای است که در زیر چترهای بقای مادری و کودک قرار دارد، اما به طور کامل توسط این شبکه ها به تصویب نرسیده و با تجدیدنظر محدود به عنوان یک مسئله بهداشت عمومی که توسط یک شبکه کوچک و با تکنیکی متمرکز شده است؛ گسترش شبکه و هماهنگی با هنجارهای بقاء کودک وضعیت چند سال گذشته را بهبود بخشید.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی سیاست های بهداشت و سلامت عمومی
چکیده انگلیسی
This study investigates a puzzle concerning global health priorities-why do comparable issues receive differential levels of attention and resources? It considers maternal and neonatal mortality, two high-burden issues that pertain to groups at risk at birth and whose lives could be saved with effective intrapartum care. Why did maternal survival gain status as a global health priority earlier and to a greater degree than newborn survival? Higher mortality and morbidity burdens among newborns and the cost-effectiveness of interventions would seem to predict that issue's earlier and higher prioritization. Yet maternal survival emerged as a priority two decades earlier and had attracted considerably more attention and resources by the close of the Millennium Development Goals era. This study uses replicative process-tracing case studies to examine the emergence and growth of political priority for these two issues, probing reasons for unexpected variance. The study finds that maternal survival's grounding as a social justice issue spurred growth of a strong and diverse advocacy network and aligned the issue with powerful international norms (e.g. expectations to advance women's rights and the Millennium Development Goals), drawing attention and resources to the issue over three decades. Newborn survival's disadvantage stems from its long status as an issue falling under the umbrellas of maternal and child survival but not fully adopted by these networks, and with limited appeal as a public health issue advanced by a small and technically focused network; network expansion and alignment with child survival norms have improved the issue's status in the past few years.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Social Science & Medicine - Volume 166, October 2016, Pages 86-93
نویسندگان
, ,