کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7345212 1476444 2015 16 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Informalidad y precariedad laboral en el Distrito Federal. La economía de sobrevivencia
ترجمه فارسی عنوان
بی ثباتی و ناامنی شغلی در ناحیه فدرال. اقتصاد بقا
کلمات کلیدی
رکود اقتصادی، اشتغال رسمی، اقتصاد بقاء، بی ثباتی و ناامنی شغلی، ساخت اجتماعی فضاهای شهری، رکود اقتصادی، استخدام رسمی، اقتصاد بقاء، بی عدالتی و کم کاری کار، مشروط اجتماعی
ترجمه چکیده
هدف این مقاله این است که تجدید نظر کنیم که بازسازی اقتصادی، که در آن مکزیک برای سه دهه مجهز شده است، موجب افزایش بیشتر رکود اقتصادی شده است و این امر منجر به عدم اشتغال رسمی و سازگاری با یک ساختار شغلی شدید که مشخصه آن غیرمالی بودن است و بی ثباتی کار. این یک رویکرد اولیه برای رفع این که چگونه این وضعیت در فضای شهری مکزیکو سیتی ظاهر می شود، با ظهور یک اقتصاد ماندگاری که بسیاری از مردم به دنبال بازتولید اجتماعی خود در شرایط غیر رسمی و ناامن هستند، باز می گردد. در چارچوب این چارچوب نشان داده شده است که چگونه این اقتصاد در ساخت اجتماعی فضاهای شهری همگرا می شود.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی اقتصاد و اقتصادسنجی
چکیده انگلیسی
The purpose of this article is to rethink that economic restructuring, in which Mexico this insert for three decades, has brought more lacerating economic stagnation result and that this has led in a lack of formal employment and the conformation of a huge occupational structure characterized by informality and labor precariousness. It is a initial approach to unravel how this situation is manifested in the urban space of Mexico City, with the emergence of a survival economy from which a lot of people seeks their social reproduction in informal and precarious conditions. In what also shown the shape how this economy converges in the social construction of urban spaces differentiated.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Economía Informa - Volume 391, March–April 2015, Pages 69-84
نویسندگان
,