آشنایی با موضوع

طراحی شبکه (به انگلیسیNetwork design)قبل از طراحی فیزیکی شبکه، می بایست در ابتدا و بر اساس یک فرآیند مشخص، خواسته ها شناسائی و آنالیز گردند. چرا قصد ایجاد شبکه را داریم و این شبکه می بایست چه سرویس ها و خدماتی را ارائه نماید؟ به چه منابعی نیار می باشد؟ برای تامین سرویس ها و خدمات مورد نظر اکثریت کاربران، چه اقداماتی می بایست انجام داد؟ در ادامه می بایست به مواردی همچون پروتکل مورد نظر برای استفاده در شبکه، سرعت شبکه و از همه مهم تر، مسائل امنیتی شبکه پرداخته گردد. هر یک از مسائل فوق، تاثیر خاص خود را در طراحی منطقی یک شبکه به دنبال خواهند داشت. نبایستی طراحی صرفا بر اساس قواعد صلب و قوانین عمومی شبکه صورت بگیرد. طرح نهایی بایستی مطالبات نهایی خود را به شایستگی برآورده کند، حتی اگر مجبور باشید، برخی از قواعد رایج را زیر پا بگذارید یکی دیگر از پارامترهائی که معمولا” از طرف مدیریت سازمان دنبال و به آن اهمیت داده می شود، هزینه نهائی برپاسازی شبکه است. بنابراین لازم است در زمان طراحی منطقی شبکه به بودجه در نظر گرفته شده نیز توجه نمود. برای طراحی شبکه، می توان از یک و یا دونقطه کار خود را شروع کرد: طراحی و نصب یک شبکه جدید و یا ارتقاء شبکه موجود. در هر دو حالت، می بایست اطلاعات مورد نیاز در خصوص چندین عامل اساسی و مهم را قبل از طراحی منطقی شبکه، جمع آوری نمود. مثلا” با توجه به سرویس ها و خدماتی که قصد ارائه آنان به سرویس گیرندگان شبکه را داریم، می بایست به بررسی و آنالیز الگوهای ترافیک در شبکه پرداخته گردد. شناسائی نقاط حساس و بحرانی (در حد امکان )، کاهش ترافیک موجود با ارائه مسیرهای متعدد به منابع و تامین سرویس دهندگان متعددی که مسئولیت پاسخگوئی به داده های مهم با هدف تامین Load balancing را دارا می باشند، نمونه هائی در این رابطه می باشد. برای برنامه ریزی در خصوص طراحی منطقی شبکه می بایست.
در این صفحه تعداد 456 مقاله تخصصی درباره طراحی شبکه که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده طراحی شبکه
مقالات ISI طراحی شبکه (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: طراحی شبکه; Stochastic programming; Risk-averse; Probabilistic constraints; Chance constraints; Variable reliability; Bonferroni approximation; Value-at-risk; Network design; Post-disaster; Humanitarian logistics; Accessibility; Equity;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: طراحی شبکه; All-optical networks; Elastic optical networks; Approximation algorithms; Network design; Resource allocation; Scheduling;