آشنایی با موضوع

حسگرهای نوری یا آشکارسازهای نوری سنسورهای نور یا سایر انرژی های الکترومغناطیسی هستند. یک آشکارساز نوری یک پیوند p-n دارد که فوتون های نور را به جریان تبدیل می کند. آشکارسازهای نوری بخش مهمی از مدارات مجتمع نوری هستند. آشکارسازهای نوری فلز ـ نیمه هادی ـ فلز یک دسته از آشکارسازهای نوری می باشد. مشخصات این آشکارسازها با پیشرفت علم پلاسمونیک بهبود یافت. از جمله این مشخصات می توان به حساسیت بالاتر، راندمان بیشتر و بهبود ضریب جذب نوری بالاتر اشاره کرد. در این ساختارها با استفاده از توری های پراش فلزی و نانوذرات سعی شده است تا پارامترهای آشکارساز بهینه گردد. علم پلاسمونیک بستر مناسبی را برای ساخت آشکارسازهایی با ابعاد بسیار کوچک فراهم کرد، این موضوع روند حرکت به سمت مدارات مجتمع نوری را سرعت بخشیده است. در سیستمهای مخابرات نوری حساسیت آشکارسازهای نوری و زمان پاسخ آنها بسیار مهم است. متاسفانه ‌این دو ویژگی عموما با هم بهینه نمی‌شوند. مثلا در یک آشکارساز نوری بهره به نسبت طول عمر حاملین بار به زمان گذار وابسته ‌است. از سوی دیگر پاسخ فرکانسی نسبت عکس با طول عمر حاملین بار دارد. معمولا حاصلضرب بهره در پهنای باند را به عنوان ضریب شایستگی برای آشکارسازها ملاک قرار می‌دهند.
در این صفحه تعداد 400 مقاله تخصصی درباره آشکارساز نوری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده آشکارساز نوری
مقالات ISI آشکارساز نوری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آشکارساز نوری; Lead sulfide (PbS); Colloidal quantum dots (CQDs); Photodetector; Ligand exchange; Heterojunction; Band-alignment engineering;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آشکارساز نوری; 68.55.ag; 85.60.−q; 72.80.LeOrganic transistor; Photodetector; Optoelectronics; External quantum efficiency; Plastic electronics