آشنایی با موضوع

پیرازول Pyrazole یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی C3H4N2، جرم مولی ۶۸٫۰۸ g mol−1 با شناسه پاب‌کم ۱۰۴۸ است. این ترکیب از واکنش تراکمی ۱،۳-دی‌کتون ها با هیدرازین بدست می آید. پیرازول‌ها، هتروسیکل های پنج عضوی با دو اتم نیتروژن مجاور هستند که کشف و طبقه بندی آن ها به لودویک نور و ادوارد بوخنر نسبت داده می شود. این دسته از ترکیبات فعال زیستی نیتروژن دار چند خاصیت‌ دارویی مهم از قبیل ضد باکتری، مهارکننده اشتها، ضد لوسمی، ضد قند خون، ضد فشار خون و ضد ویروسی از خود نشان می دهند. پیرازول‌ها همچنین به علت خواص فتوفیزیکی و کاربردهایی مانند تثبیت کننده نور UV برای پلی استایرن و سنسورهای فلوئورسانس با گزینش پذیری بالا توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. به دلیل خواص بیولوژیکی در خور توجه ای که این ترکیبات از خود دارند، علاقه مندی به تحقیق در زمینه‌ی توسعه ی روش های سنتزی برای این ترکیبات افزایش یافته است. دمای ذوب پیرازول 66-70 و دمای جوش 186-188 درجه سانتی گراد است.
در این صفحه تعداد 248 مقاله تخصصی درباره پیرازول که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پیرازول (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پیرازول; Hepatocellular carcinoma; Chalcone derivatives; Pyrazoles; Cytotoxic activity; Apoptosis; Cell cycle; Cyclin B1/CDK1 inhibitors; LVAPRNRSLROHPD-ZRDIBKRKSA-N; RAPCUWSSTHVHJC-VAWYXSNFSA-N; VIZODKYCUQAUPV-MDZDMXLPSA-N; BDEKQSVBYXHMGE-CSKARUKUSA-N;