کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
3421813 1226687 2016 3 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
A Deadly Path: Bacterial Spread During Bubonic Plague
ترجمه فارسی عنوان
مسیر مرگبار: گسترش باکتریایی در حین طاعون خیارکی
کلمات کلیدی
Yersinia pestis؛ طاعون خیارکی؛ انتشار
فهرست مطالب مقاله
شرح و توصیفی از پاتوژن مرگبار

فرار از پوست و آغاز عفونت

گره ی لنفی (LN)، بهشت قاتلان

جعبه ی 1. داخل یا خارج؟

فرار از بهشت برای ایجاد ویرانی

شکل 1 انتشار یرسینیا پستیس در بدن در حین طاعون خیارکی. (1) تلقیح Y.pestis (باسیل قهوه ای) به لایه ی درم پوست باعث فراخوانی نوتروفیل ها (سلول های سبز روشن با هسته ی آبی) می شود. درم (صورتی) زیر اپی درم (سلول های مکعبی قهوه ای) دیده می شود. (2) Y.pestis در درم بیشتر با نوتروفیل ها برهمکنش می کند. این سلول ها تکثیر Y.pestis در درم را کنترل می کنند اما قادر به حذف عفونت نیستند. (3) باکتری های دارای صلاحیت انتشار بلافاصله بعد از تلقیح از طریق عروق لنفاوی (سبز) فرار کرده و به گره های لنفی تخلیه (dLN) می رسند. (4) Y.pestis گره ی لنفی (LN) را با نرخ بسیار بالا کلونیزه می کند. (5) باکتری ها از گره های لنفی از طریق عروق لنفاوی وابران با از طریق عروق خونی (قرمز) به گردش سیستمیک فرار می کنند. سوالات سمت راست شکل حوزه هایی را که باید برای به دست آوردن تصویر دقیق تر از چگونگی انتشار Y.pestis به بدن بررسی شوند را خلاصه می کنند.

نتایج

علم و جامعه

به اشتراک گذاری اطلاعات برای نظارت جهانی بر بیماری های عفونی و تشخیص موارد شیوع

نظارت جهانی بر بیماری ها

توالی یابی نسل بعد (NGS)، زبان مشترکی که امکان تبادل و مقایسه ی اطلاعات را فراهم می کند
ترجمه چکیده
یرسینیا پستیس باعث طاعون خیارکی می شود که یک بیماری برق آسا است و در آن پاسخ های ایمنی میزبان لغو می شوند. مدل های تازه توسعه یافته ی طاعون در in vivo ایده های جدیدی درباره ی گسترش باکتری در بدن فراهم کرده اند. رمزگشایی از گسترش باکتریایی کلید درک Y.pestis و پاسخ های میزبانی که حین عفونت با آن مواجه می شود می باشد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری ایمنی شناسی و میکروب شناسی میکروب شناسی
چکیده انگلیسی

Yersinia pestis causes bubonic plague, a fulminant disease where host immune responses are abrogated. Recently developed in vivo models of plague have resulted in new ideas regarding bacterial spread in the body. Deciphering bacterial spread is key to understanding Y. pestis and the immune responses it encounters during infection.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: - Volume 24, Issue 4, April 2016, Pages 239–241
نویسندگان
, ,