کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5000014 1460636 2017 12 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Data-driven and model-based verification via Bayesian identification and reachability analysis
ترجمه فارسی عنوان
تأیید مبتنی بر داده ها و مبتنی بر مدل از طریق شناسایی و تجزیه و تحلیل قابلیت دسترسی بیزی
کلمات کلیدی
خواص منطق زمانی، استنتاج بیزی، مدلهای غیر خطی زمانبندی خطی، تأیید مبتنی بر مدل، تجزیه و تحلیل قابل دستیابی، اعتبار سنجی مبتنی بر داده ها، چک کردن مدل آماری،
ترجمه چکیده
این کار یک رویکرد تایید رسمی مبتنی بر اندازه گیری و مبتنی بر مدل را که به سیستم های دینامیکی با دینامیک ناشناخته تقلیل می یابد، توسعه می دهد. ما یک روش اصولی جدید ارائه می دهیم که مبتنی بر استنتاج بیزی و تحلیل تحلیلی است تا محاسبه اطمینان حاصل شود که یک سیستم فیزیکی که توسط ورودی های خارجی هدایت می شود و تحت اندازه گیری های پر سر و صدا دیده می شود یک مشخصه مشخص را به صورت یک فرمول منطقی زمانی بیان می کند. یک مطالعه موردی در مورد تایید ایمنی محدود و بدون محدودیت سیستم ناشناخته ای که درون یک کلاس از مدل های دینامیکی خطی و غیر متغیر زمان با ورودی ها و اندازه گیری های خروجی قرار دارد، مورد بحث قرار می گیرد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه سایر رشته های مهندسی کنترل و سیستم های مهندسی
چکیده انگلیسی
This work develops a measurement-driven and model-based formal verification approach, applicable to dynamical systems with partly unknown dynamics. We provide a new principled method, grounded on Bayesian inference and on reachability analysis respectively, to compute the confidence that a physical system driven by external inputs and accessed under noisy measurements verifies a given property expressed as a temporal logic formula. A case study discusses the bounded- and unbounded-time safety verification of a partly unknown system, encompassed within a class of linear, time-invariant dynamical models with inputs and output measurements.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Automatica - Volume 79, May 2017, Pages 115-126
نویسندگان
, , ,