کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
6120471 1592364 2015 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Commonly circulating human coronaviruses do not have a significant role in the etiology of gastrointestinal infections in hospitalized children
ترجمه فارسی عنوان
کروناویروس های انسانی رایج در حال گردش، نقش چندانی در ایجاد عفونت های گوارشی در کودکان بستری شده ندارند.
کلمات کلیدی
عفونت حاد گوارشی، کودکان، کروناویروس انسانی، RT-PCR و مدفوع
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.پیش زمینه و اهداف

2.روش تحقیق

2.1.بیماران و نمونه ها

جدول 1. خصوصیات گروه های مطالعه شده

2.2.روش ها

3.نتایج

4.بحث

جدول 2. یافته های مربوط به HCoV در گروه های مختلف مورد مطالعه 

تصویر 1. توزیع ماهانه موارد مثبت کروناویروس انسانی (HCoV) و تمام موارد مطالعه شده

 
ترجمه چکیده
پیش زمینه: کروناویروس های انسانی (HCoV) از جمله OC43، 229E، NL63 و HKU1 از علل رایج ایجادکننده عفونت های تنفسی هستند. در طول سال ها، پیشنهاد شده است که HCoVها نقش بالقوه ای در ایجاد عفونت های گوارشی نیز دارند. اهداف: بررسی نقش Hcovها در ایجاد عفونت حاد گوارشی (AGE) در کودکان. روش تحقیق: مطالعه در بیمارستان دانشگاه تمپر به مدت 2 سال انجام شد. نمونه های مدفوع و مخاط بینی هر دو از 172 کودک مبتلا به AGE، 545 کودک مبتلا به عفونت حاد مجاری تنفسی (ARTI) و 238 کودک دارای علائم هر دو بیماری ذکرشده، جمع آوری شدند. نمونه ها از نظر داشتن HCoV با روش RT-PCR آزمایش شدند. نتایج: HCoV در 52 کودک (5.4%) به این ترتیب تشخیص داده شد: در 6.4% مبتلایان به AGE، 4.4% مبتلایان به ARTI و 7.1% دارای علائم هر دو. انواع OC43، HKU1، 229E و NL63 از کروناویروس های انسانی به ترتیب از 13، 11، 13 و 15 کودک جدا شدند. HcoVها در 17 کودک به طور همزمان در نمونه های مدفوع و مخاط بینی، در 33 کودک فقط در نمونه های مخاط بینی و در 2 کودک فقط در نمونه های مدفوع یافت شدند. HCoVها در نمونه مدفوع 8 (4.7%) کودک از 172 کودک مبتلا به AGE وجود داشتند؛ تست مخاط بینی 6 نفر از این کودکان، از نظر وجود HCoVها هم مثبت بود. علاوه بر این، نمونه مدفوع 6 تا از آن 8 کودک حاوی یکی از روتاویروس ها یا کالیسی ویروس ها بود. نتیجه گیری: HCoVها ممکن است در نمونه های مدفوع کودکان مبتلا به AGE یافت شوند، البته این تشخیص معمولا همراه با تشخیص سایر ویروس های گوارشیِ شناخته شده و به طور همزمان در مجاری تنفسی صورت می گیرد. ظاهرا HCoVهای رایج در حال چرخش نقش چندانی در عفونت حاد گوارشی کودکان بستری شده ندارند.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری ایمنی شناسی و میکروب شناسی میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی کاربردی
چکیده انگلیسی
HCoVs can be detected in the stools of children with AGE, but usually together with well-known gastroenteritis viruses, and concomitantly in the respiratory tract. It appears that commonly circulating HCoVs do not have a significant role in the AGE of children admitted to hospital.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Clinical Virology - Volume 62, January 2015, Pages 114-117
نویسندگان
, , ,