کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8698726 1585426 2018 17 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
The contribution of telemedicine to humanitarian surgery
ترجمه فارسی عنوان
نقش پزشکی راه دور در جراحی انسانی
کلمات کلیدی
نوع‌دوستی، جراحی، مشاورة راه دور، پزشکی راه دور
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

مواد و روش‌ها

نتایج

بحث

جمع‌بندی

جدول ۱. خلاصه‌ای از اطلاعات ۲۱ بیماری که طی چهار جلسة مشاوره از راه دور ویزیت شدند، به همراه دلایل مشاوره و پیشنهاد تیم تخصصی. CLP: آسیب مادرزادی شکاف کام و لب، CLVP: شکاف لب، غشاء و کام، NR- نامعین

شکل ۱. فضای تخصیص‌یافته برای بحث در پلتفرم پزشکی از راه دور «لوور نرماندی: هیومن-ای»

شکل ۲. اتاق کارکنان تیم تخصصی در کان (فرانسه) طی مشاوره از راه دور

 
ترجمه چکیده
پزشکی از راه دور به ما کمک کند تا مرزهای جغرافیایی و ارتباطی را به عقب برانیم. این حوزه، که در مأموریت‌های بشردوستانه نقش دارد، تاحدی شامل دو مرحلة اصلی است: مرحلة آماده‌سازی و مراقبت‌های بعد از عمل بعد از انجام مأموریت. هدف ما بیان تجربیاتمان در پزشکی از راه دور در بستر بشردوستانه است. چهار مشاورة بین بخش‌های جراحی فک و صورت در شهر کان فرانسه و شهر باماکوی کشور مالی انجام شد. ۲۱ بیمار از نظر سلامتی معاینه شدند. مرحلة آماده‌سازی، که چند هفته قبل از مأموریت انجام شد، به ما امکان داد تا بیمارانی را که از قبل توسط پروفسور ترائوره انتخاب شده بودند ویزیت کنیم. همچنین می‌توانستیم تصاویری مانند تصویر پرتو ایکس قبل از عمل و سی‌تی‌اسکن‌های بعد از عمل را مشاهده کنیم. بعد از انجام گفتگو بین دو تیم، به این تصمیم در باب همکاری برای مراقبت از بیمار رسیدیم که جراحی توسط پروفسور ترائوره و تیم محلی در باماکو انجام شود، یا اینکه جراحی در مأموریت بعدی به واگادوگو انجام شود. چند هفته پس از انجام مأموریت، بیماران از طریق مشاورة راه دور تحت مشاورة بعد از عمل قرار گرفتند. این مشاوره شامل معاینة زخم، بررسی عوارض و زمان‌بندی جراحی بعدی بود. این فواید برای پزشکی راه دور در پروژه‌های انسانی آشکار شد: تبادل آنی مهارت‌های تخصصی با همکاران مالیایی، تصمیمات درمانی جمعی، ارزش آکادمیک و پیش‌بینی برای نیاز به بیهوشی و عمل قبل از انجام مأموریت.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی دندانپزشکی، جراحی دهان و پزشکی
چکیده انگلیسی
The benefits of telemedicine in humanitarian projects are manifold: real-time exchange of specialist skills with Malian colleagues, collective therapeutic decisions, academic value, and anticipation of anesthetic and surgical needs before missions.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Cranio-Maxillofacial Surgery - Volume 46, Issue 8, August 2018, Pages 1368-1372
نویسندگان
, , , , , , ,