آشنایی با موضوع

مدل سازی تحلیلی (Analytical modeling): خلاصه‌ای از واقعیت را مدل گویند. به بیان دیگر، نمایش مجرّد یا فیزیکی یک شیء یا سیستم (سامانه) را (از یک دیدگاه و نگاه خاص) مدل می‌نامند. فرایند ایجاد و انتخاب مدل‌ها را مدل‌سازی نامیده‌اند. مدل‌ها، انواع گوناگون داشته و کاربردهای حیاتی متنوّع و فراوانی در همه زمینه‌های علوم و فناوری دارند. تبدیل یک مفهوم آماری، به زبان ریاضی، نوعی از مدل‌سازی است. مدل سازی دارای سه سطح توصیفی، تحلیلی و اجرایی است. مدل سازی تحلیلی به عنوان سطح دوم از مدل سازی فرآیند دقیق تر و جزئی تر است و در واقع سطح اول را تکمیل می کند. در این سطح، ما مسیر و استثنائات را بررسی می کنیم. در واقع در مدل سازی سطح دو به درک درستی از انواع مختلف تصمیم ها، قوانین، رویداد ها و الگوهای پردازش می‌رسیم. خروجی این سطح باید به صورت موثری مورد بررسی را به همراه تمامی جزئیات به نمایش بگذارد. در نهایت به کمک خروجی این سطح و شبیه سازی و یا روش های دیگر اقدام به تجزیه و تحلیل فرآیند می نماییم.
در این صفحه تعداد 347 مقاله تخصصی درباره مدل سازی تحلیلی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI مدل سازی تحلیلی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مدل سازی تحلیلی; A. Carbon nanotubes and nanofibers; A. Polymer-matrix composites (PMCs); B. Mechanical properties; C. Analytical modeling;