آشنایی با موضوع

تحمل‌پذیری اشکال ویژگی ای است که سامانه را قادر می‌سازد تا با به وجود آمدن خطا (یک یا چندین خطا) در اجزایش، به صورت صحیح به کار خود ادامه دهد. در این دسته از سامانه‌ها در صورت بروز خطا، در صورتی که کیفیت عملکرد کلی سامانه کاهش یابد، میزان این کاهش متناسب با میزان بزرگی شدت خطا است، در حالی که در طراحی‌های ساده‌تر، این خطاها می‌توانند به طور کلی موجب از کار افتادن سامانه شوند. توجه به موضوع تحمل خطا بعد از پیدایش سامانه‌های همیشه روشن و ایمن بحران اهمیت ویژه‌ای یافت. از ویژگی ادامه ی کارکرد سامانه‌ها با وجود کارکرد ناصحیح بعضی از بخش‌های آن ها، تحت عنوان شکست امن یاد می‌شود. اکتورهای موثر: یکی از موارد موثر، بررسی قابلیت اطمینان سیستم هست، یعنی محاسبه احتمال اینکه یه سیستم توی بازه زمانی مشخصی بدون مشکل کار کنه. مورد بعدی در دسترس بودن سیستم در لحظه هست. یکی دیگه از نکات،بررسی سلامت سیستمه به این معنی که سیستم قابل اطمینان باشه و اگر مشکلی هم بود سیستم به طور خوش‌خیم خراب شه ! نکته بعدی مدنظر قرار دادن کارآیی سیستم در طی طول عمر سیستم و اینکه میزان کارآیی کمتر از یک مقدار مشخص نباشد. قابلیت تعمیر سیستم هم از جمله موارد موثر در تحمل‌پذیری خطاست دلایل نیاز به تحمل خطا[ اتکا پذیری: کارکرد بلادرنگ سیستم بدون هیچ وقفه‌ای دسترسی: دسترسی به اطلاعات در هر زمان امنیت: جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز دلایل به وجود آمدن خطا خطاهای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دسترسی غیرمجاز طراحی مقاوم در برابر خطا طراحی مقاوم در برابر خطا به طراحی ای گفته می‌شود که به سامانه این امکان را می‌دهد در مواجه با خطا در بعضی از بخش هایش، کارکرد خود را در همان سطح یا در سطحی پایین‌تر ادامه دهد و از کار افتادن کلی سامانه جلوگیری کند. این طراحی در بحث‌های مربوط به معماری رایانه به طور معمول به این برمیگردد که در صورت کاهش عملکرد رایانه، با کاهش توان عملیاتی یا افزایش زمان پاسخ دهی به کار خود ادامه دهد. این طراحی در هر دو حوزه ی سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود دارد.
در این صفحه تعداد 777 مقاله تخصصی درباره تحمل‌پذیری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده تحمل‌پذیری
مقالات ISI تحمل‌پذیری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحمل‌پذیری; Digital logic reliability; Fault tolerance; Hardware redundancy; Fault compensation; Reconfigurable logic; TMR; triple modular redundancy; NMR; n-modular redundancy; GDR; generic dynamic redundancy; RLB; reconfigurable logic block; FU; functional unit; BU
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحمل‌پذیری; Dual-port server-centric datacenter networks; Fault tolerance; Generalized hypercubes; Interconnection networks; Performance evaluation; Routing; Topological properties;