آشنایی با موضوع

در ریاضیات، تابع گرین پاسخ ضربه یک معادلات دیفرانسیل ناهمگن در یک دامنه تعریف شده، با شرایط مرزی و اولیه مشخص می باشد. با بهره گیری از اصل برهم نهی، کانولوشن تابع گرین با یک تابع دلخواه (f(x روی همان دامنه، حل معادله دیفرانسیل ناهمگن برای (f(x می باشد. این تابع به نام ریاضی‌دان انگلیسی جورج گرین نام‌گذاری شده که نخستین بار در دهه ۱۸۳۰ این مفهوم را بیان کرد. تابع گرین یکی از جمله روش‌هایی است که جهت ارائه یک عملگر دیفرانسیلی برای آشکارسازی لبه در تصاویر سطح خاکستری استفاده شده است. در این روش محو شدگی در لبه های آشکار شده رخ نمی‌دهد و بنابراین نسبت به اغلب عملگرهای آشکارساز لبه مشابه، لبه را با دقت بیشتری آشکار می‌کند. از طرف دیگر تصاویر رنگی از سه جزء همبسته تشکیل شده اند و باید به صورت تابعی برداری در فضای سه مولفه‌ای رنگ مورد تحلیل قرار گیرند. تابع گرین، تغییر مکان ها یا تنش های ناشی از اعمال یک بار نقطه‌ای بر یک محیط می باشد. تعیین تابع گرین الاستواستاتیک بار مماس بر سطح در محیط های ارتوتروپ دارای اهمیت و کاربرد قابل توجهی است زیرا در طبیعت مصالحی وجود دارند که دارای رفتار مشابه با محیط های ارتوتروپ می‌باشند.
در این صفحه تعداد 432 مقاله تخصصی درباره تابع گرین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تابع گرین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تابع گرین; Transversely isotropic saturated medium; Plane strain; Multiple layered half-space; Green's function; Dynamic stiffness matrix method;