کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
10265631 458639 2004 17 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Distributed decision making in complex organizations: the adaptive enterprise
ترجمه فارسی عنوان
تصمیم گیری توزیع شده در سازمان های پیچیده: شرکت تطبیقی
کلمات کلیدی
- مدیریت فناوری - تحدب - فناوری اطلاعات - امور مالی - سیستم های کسب و کار - کنترل فرآیند - فرآیند تصادفی - کنترل موجودی - کنترل جریان - آنتروپی - اتلاف - خطر - اصول جدایی - عوامل - تولید ناب -
فهرست مطالب مقاله
چکیده
کلمات کلیدی
1-مقدمه
2-تصمیم گیری در کسب و کار و امور مالی
شکل 1- در این مقاله، ما کسب و کار را به عنوان یک سیستم ورودی – خروجی در نظر می گیریم. 
شکل 2- ترازنامه (اقتباس از هلفرت، 2001) به طور معمول نتایج روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه را در سه دسته مطابق نشان داده گزارش می دهد. 
شکل 3- BDM، ایده ها را برای پروژه های جدید یا فرایند ها از نظر فروش مورد انتظار، الزامات منبع و عوامل ریسک ارزیابی می کند.  
شکل 4- این دیاگرام، مدیریت پروزه در آلکوا را نشان می دهد. ایده این است که وضعیت فعلی و مورد انتظار بخش کسب و کار معین شود.
3-فرایند تصمیم گیری به کمک کامپیوتر
شکل 5- اپراتور فرایند، جریان های فیزیکی را درون جریان های فیزیکی و اندازه گیری های و سیگنال های محرک را درون اندازه گیری ها ترسیم می کند. 
شکل 6- معماری برای یکپارچه سازی تصمیم گیری کسب و کار، تصمیم گیری مبتنی بر کامپیوتر و سیستم تولید.
شکل 7- سیستم تصمیم گیری فرایند مبتنی بر کامپیوتر، اطلاعات و طرح های کسب و کار (اهداف) را درون تصمیمات فرایند ترسیم می کند. 
شکل 8- معماری برای تصمیم گیری توزیع شده، دسترسی گسترده و ارتباط پذیری مدل ها، اطلاعات و الگوریتم ها را ممکن می سازد.
4-معماری چند مقیاسی برای تصمیم گیری کسب و کار
5-موجودی و کنترل جریان تحت عدم قطعیت
6-تصمیم گیری های کسب و کار از دیدگاه سیستم های فرایند
شکل 9- تبدیل لژاندر مانند زیر تعریف شده است: هر عدد c یک شیب را نشان می دهد. عدد مربوط v با حداکثر کردن فاصله میان تابع(A(v و خط vTc به دست می آید. 
شکل 10- فعالیت از نظر شرایط مرزی آن، جریان و ذخیره سازی تعریف می شود. در صورتی که هیچ نشانه گذاری قیمتی نباشد، cp = cx.
شکل 11- نرخ حمل و نقل توسط ریفرانسیل هزینه همراه با یخش حمل و نقل تعریف می شود. در صورتی که هزینه واحد کمتر از wmin  باشد، آنگاه نزخ حمل و نقل صفر است.
شکل 12- سبک سنگین کردن میان ارزش ذاتی و خطر برای مثال 1. NPV (ارزش ذاتی) پروژه توسط خط بریده معین شده است در حالی که انحراف معیار NPV (ریسک) توسط خط مستقیم داده شده است.
7-شرکت تطبیقی
شکل 13-شبکه فعالیت دارای یک ساختار سلسله مراتبی است. محصولات یک فعالیت منابعی را برای دیگری تشکیل می دهند. 
شکل 14- زنجیره ارزش نشان می دهد که چگونه عملیات های فرایند با حرکت در سیستم تولید بر ارزش محصولات می افزایند. آخرین بخش شامل نشانه گذاری قیمت به عنوان یک مرحله افزایش ارزش می شود. 
8-مدیریت نمونه کارها و ریسک
شکل 15- نمونه کارهای پروزه را می توان با توجه به نیازها و بخشی از کسب و کار که به آن تعلق دارند، شناسایی نمود. تحقیق PSE به طور تاریخی بر بهبود فرایند متمرکز شده است.
شکل 16- سازمان R&D را می توان مطابق تحقیقات تاکتیکی مدیریت SBU ساختار دهی کرد در حالی که VP ارشد R&D/CTO نمونه کار تحقیق و توسعه استراتژیک را مدیریت می کند.
شکل 17- نمودار حبابی BCG نشان می دهد که چگونه فرایندها و محصولات جدید بر نمونه کار تاثیر می گذارند. در این مورد، تعدادی از پروژه ها ازنظر NPV و این که آیا واراد بازار جدید یا بخش محصول برای شرکت می شوند یا خیر، لیست شده اند. 
9- پویایی رقابت: مطالعات انجام شده به تفکیک
شکل 18- چرخه عمر محصول و فعالیتهای تحقیق و توسعه. حاشیه های سود موجب باریک شدن حجم تولید شده و رقابت افزایش می یابد؛ منجر به تحقیقی برای محصولات و فرایندهای جدید می شوند (اقتباس از گزارش پژوهشی Degussa).
9-1-سیلیکون درجه خورشیدی – محصولی جدید، از مرحله آزمایشی تا فرایند تولید
شکل 19- در حال حاضر، صنعت سلول های خورشیدی بر استفاده از مواد ضایعاتی خریداری شده با قیمت های تخفیف یافته از صنعت میکرو الکترونیک تکیه دارد. با بزرگتر شدن تقاضا نسبت به عرضه، این مواد گرانتر می شوند.  بنابراین روش های تولید ساده توسعه می یابند که به صورت همزمان یک منبع تامین ثابت را حفظ کرده و هرینه را در سطح قابل کنترل نگاه می دارند.
9-2-آلومینیوم کربوترمیک: فناوری با فرایند جدید از طریق مدلسازی چند مقیاسی
شکل 20- نمودار تورنادو (گردبادی) نشان دهنده حساسیت NPV به تغییرات در متغیرهای فردی. توجه داشته باشید که قیمت آلومنیوم مبادلات فلز لندن دارای بیشترین تاثیر بوده و هزینه برق در رتبه دوم است. در صورتی که قیمت آلومینیوم به زیر یک مقدار بحرانی افت کند، آنگاه این پروزه دارای NPV= US$0 است. اعداد از الکوا اقتباس شده اند و داده های مالی واقعی نیستند. با وجود این، ترتیب رتبه ها صحیح بوده و نشان می دهد که تاثیر هزینه R&D بسیار کوچک است.
10-حرکت به سمت تعالی
11-خلاصه و نتیجه گیری
ترجمه چکیده
در این مقاله، ما به بررسی اجمالی آموزشی این که چگونه همگرایی تصمیم گیری کسب و کار (BDM)، فناوری اطلاعات و فرایند تصمیم گیری به کمک کامپیوتر می تواند موجب انطباق پذیری سازمان ها شود، خواهیم پرداخت. یک چارچوب برای پیشبرد محل تلاقی این ایده ها توسط نظریه شبکه توزیعی و ترمودینامیک عدم تعادل فراهم می گردد. در این نظریه، سیستم یکپارچه ای از تصمیم گیرندگان، نرم افزار و دستگاه های فیزیکی به عنوان شبکه ای از فعالیتهای نیمه مستقل در نظر گرفته می شوند که از طریق شرایط مرزی با هم تعامل دارند. دینامیک چنین سیستم هایی را می توان با استفاده از کنترل موجودی و جریان تثبیت نمود. تصمیم گیری بر اساس آنالیز ارزش منجر به مسیرهایی می شود که پایدار بوده و هزینه را به حداقل می رسانند. ما اساسی را برای ارزیابی عملکرد کسب و کار با استفاده از ارزش ذاتی فرایندها و محصولات جدید توصیف می کنیم. در نهایت به طور خلاصه مرور خواهیم کرد که چگونه حرکت به سمت تعالی می تواند موجب ساده تر شدن تحقیق و توسعه تعاونی برای دانشگاه ها و صنعت می شود.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی شیمی مهندسی شیمی (عمومی)
چکیده انگلیسی
In this paper, we give a tutorial overview of how the convergence of business decision making (BDM), information technology and computer aided process decision making can make organizations adaptive. One framework for advancing the conflux of these ideas is provided by distributed network theory and non-equilibrium thermodynamics. In this theory, the integrated system of decision makers, software and physical devices are viewed as a network of semi-autonomous activities that interact through boundary conditions. The dynamics of such systems can be stabilized using inventory and flow control. Decision making based on value analysis leads to trajectories that are stable and minimize cost. We describe the basis for evaluating business performance using the intrinsic value of new processes and products. We finish by reviewing very briefly how the drive towards excellence can make it easier for universities and industry to carry out cooperative R&D.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Computers & Chemical Engineering - Volume 29, Issue 1, 15 December 2004, Pages 11–27
نویسندگان
,