کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7330562 1476017 2016 7 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Do stress, health behavior, and sleep mediate the association between loneliness and adverse health conditions among older people?
ترجمه فارسی عنوان
آیا استرس، رفتار سالم و خواب نیمه روز در بزرگسالان، به صورت غیر مستقیم بر تنهایی و موقعیت‌های ناسازگار با سلامتی، در میان افراد مسن ارتباطی دارد؟
فهرست مطالب مقاله

چکیده
کلمات کلیدی
نتایج
1. تنهایی در سنین بالا
2. تنهایی و موقعیت‌های خطر آفرین در سنین بالا
3. هدف تحقیق کنونی
4.روش
4. 1. شرکت کننده‌ها و روش کار
4. 2. اقدامات
4. 2. 1. متغیر‌های مستقل
4. 2. 1. 1. تنهایی. اطلاعات مختص به تنهایی از یک نسخه‌ی دانمارکی تهیه شده که سه آیتم درجه بندی تنهایی را در بر‌ می‌گرفت،
4. 2. 2. متغیر‌های وابسته
4. 2. 2. 1. بیماری‌های قلبی_عروقی، دیابت و میگرن. داده‌های جمع‌آوری شده در خصوص بیماری‌هامزمن(بیماری‌های قلبی_عروقی، دیابت و میگرن) داده‌های آماری متعلق به سازمان سلامت جهانی است
4. 2. 3. متغیر‌های غیر مستقیم
4. 2. 3. 1. احساس استرس
4. 2. 3. 2. رفتار‌های سالم
4. 2. 3. 3. خواب.
4. 2. 4 . تجزیه و تحلیل داده ها
5. نتایج
5. 1. ارتباط میان تنهایی و بیماری‌های قلبی_عروقی
5. 2. ارتباط میان تنهایی و دیابت
5. 3. ارتباط میان تنهایی و میگرن
5. 4. جنسیت
جدول 1
تأثیرا مستقیم و غیر مستقیم تنهایی و رابط‌ها بر روی بیماری‌های قلبی – عروقی مدل A دیابت
جدول 2
مدل A، سهم هر رابط بر روی ارتباط میان تنهایی و بیماری‌های قلبی- عروقی.
جدول 3
مدل B، سهم هر رابط بر روی ارتباط میان تنهایی و بیماری دیابت.
جدول 4
مدل C، سهم هر رابط بر روی ارتباط میان تنهایی و بیماری میگرن.
6. گفت و گو
6. 1. محدودیت ها
6. 2. استنباط‌ها وتحقیقات آینده
7. نتیجه گیری
تشکر و قدردانی
ترجمه چکیده
تحقیقات پیشین، ارتباط میان موقعیت‌های ناسالم و احساس تنهایی را در بیان افراد مسن‌تر اثبات کرده بود. با این وجود، دانسته‌ها در مورد اصول ساز و کار این ارتباط اندک است هاوکلی و کاچیپو(2010) مدلی طراحی کردند که راه‌هایی که ممکن است، تنهایی بر روی سلامت و موقعیت‌هایی که سلامتی را به خطر می‌اندازد را بررسی می‌کند. تحقیق آماده شده، برای آزمایش راه پیشنهاد شده توسط هاوکلی و کاچیپو طراحی شده است. کلمات کلیدی: تنهایی، بیماری قلبی عروقی، میگرن، رفتارهای سالم، استرس، خواب نتایج: یافته‌ها نشان‌ می‌دهند که تنهایی ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و میگرن دارد. به علاوه، سطح بالای استرس، بی تحرکی فیزیکی، کشیدن سیگار به صورت روزانه و خواب ناکافی باعث‌ می‌شود که تنهایی موقعیت‌هایی مضر را برای سلامتی ایجاد کند. یافته‌ها انواع مختلف ارتباط تنهایی با موقعیت‌های بیماری‌زا و مکانیزم‌های غیر مستقیم که بر روی این ارتباط اثری‌ می‌گذارند را شرح‌ می‌دهد. نتیجه‌گیری: یافته‌ها تا درجه‌ی زیادی راه‌های پیشنهاد شده توسط هاوکلی و کاچیپو را اثبات‌ می‌کند. تنهایی یک مسأله‌ی شایع است. هنوز هم یک تجربه احساسی دردناک است که بر تمامی افراد در تمامی سنین تأثیر‌ می‌گذارد. افزایش سن باعث کاهش سرعت درجه فیزیولوژیکی بدن‌ می‌شود و همین امر باعث شده که این تحقیق مهم در میان مردم سن(بالای 65 سال) انجام شود(کاچیپو و کاچیپو، 2014؛ هاوکلی و کاچیپو، 2007). در مورد تنهایی در افراد مسن به خوبی تحقیق شده است و این به صورت یک کلیشه درآمده است که افراد مسن بیشتر از دیگر افراد در گروه‌های سنی تنها هستند(پاپلو و همکاران، 1982؛ پین کورت و سورنسن،2001). با این وجود، تنهایی به طور کلی در میان افراد مسن بسیار هم رایج نیست و در واقع 5 الی 15% زنان و مردان مسن گزارش کرده اند که اغلب تنها هستند(پین کورت و سورنسن، 2001؛ ویکتور و همکاران، 2000). افرادی که بسیار مسن تر هستند(75 سال یا بالاتر) بیشتر در معرض احساس تنهایی قرار‌ می‌گیرند(دایکسترا و همکاران، 2005؛ هاوکلی و کاچیپو، 2007؛ پین کورت و سورنسن، 2001). این احساس‌ می‌تواند بازخورد این باشد که آن‌ها در زمان بیوگی با بیماری، ناتوانی فیزیکی و فرصت‌های محدود در جامعه روبرو‌ می‌شوند. اختلاف آماری در رواج تنهایی در افراد مسن با ملیت‌های مختلف مستند سازی شده است. در بین افراد مسن اروپایی در مقایسه با دیگر ملت‌ها تنهایی از 3% به 34% افزایش یافته است(یانگ و ویکتور، 2011). البته احساس تنهایی در ملت‌های اروپای شمالی مانند: دانمارک، آلمان و سوئد و اتحادیه‌ی پادشاهی در مقایسه با ملت‌های شرقی و جنوبی اروپا در حال کاهش است(یانگ و ویکتور، 2011).
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی سیاست های بهداشت و سلامت عمومی
چکیده انگلیسی
The findings largely support the pathways proposed by Hawkley and Cacioppo.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Social Science & Medicine - Volume 152, March 2016, Pages 80–86
نویسندگان
, , ,