کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
896295 914811 2015 9 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Beliefs about poverty related to social categorization in childhood
ترجمه فارسی عنوان
باورهای کودکان در مورد ارتباط فقر با طبقه بندی اجتماعی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

ماهیت گرایی در رشد شناختی کودکان

روش ها

شرکت کنندگان

مواد و روش ها

ابزارها

نتایج

نتایج مرحله کیفی:

نتایج مرحله کمی:

جدول1: خودطبقه بندی براساس SES، سن و جنسیت

جدول2: ویژگی های تفکر ماهیت گرایی طبق SES، سن وجنسیت

مدل تحلیلی روابط میان متغیرها

بحث و نتیجه گیری

جدول 3: ضرایب رگرسیون خطی برای وراثت

جدول 4: مدل  لجستیکی برای وراثت مثبت

جدول5 : مدل  لجستیکی برای خودطبقه بندی
ترجمه چکیده
هدف این مطالعه بررسی این نکته بود که آیا طبقه بندی اجتماعی فقر در کودکی براساس باورهای ماهیت گرایی است یا نه. مطالعه شامل 21 کودک در سنین 5 تا 7 سال با پیش زمینه اجتماعی - اقتصادی مختلف است که در شهر بارانکوئیلای کلمبیا زندگی می کنند. به گفته کودکان دلیل این طبقه اجتماعی، خارجی است و نه به دلایل ماهیت گرایی. تفاوت قابل توجهی در رابطه با سن، جنسیت و پایگاه اجتماعی – اقتصادی مشاهده نشد بجز در ظرفیت پاسخ دهندگان برای خود طبقه بندی پایگاه اجتماعی. کودکانی که تفاوت کمتری میان اعضای یک طبقه و افراد دیگر می یابند، در خود طبقه بندی دچار اشتباه می شوند که این نکته در پیش گیری از محرومیت اجتماعی بسیار اهمیت دارد. طبقه بندی به ساده سازی محیط اجتماعی کمک می کند و ازاینرو به ما اجازه می دهد تا تمرکز گزینشی و پیش تصمیم گیریهایی براساس انتظارات کلی داشته باشیم بطوری که بتوانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که به واقعیت نزدیکتر باشند. بارتال چگونگی رخ دادن تصور قالبی (تفکر قالبی) و طبقه بندی اجتماعی را بررسی کرده و اظهار داشته اند که اینها نماینده یک گروه از مردم، اشیاء یا رویدادهایی همانند هستند که آنها را از طبقه های دیگر متمایز می کند. برخی گروه های اجتماعی را طبقه اجتماعی می نامند و مردم به راحتی دیگران را از نظر اجتماعی طبقه بندی می کنند. ویژگی های طبقه ها، الگوهای قالبی هستند که شامل یادگیری طبقه و یادگیری ویژگی های هر طبقه است. ویژگی های گروهها و تمایلات رفتاری نسبت به گروه ها در این فرآیند یادگیری و در اوایل کودکی شکل می گیرند. باید توجه داشت که این طبقه بندی ها همیشه صحیح و دقیق نیستند . اگر ویژگی ها سفت و سخت و انعطاف ناپذیر در نظر گرفته شوند، استفاده موثر از اطلاعات اجتماعی محدود خواهد شد. از این رو طبقه بندی ممکن است منجر به نگرش های منفی و روابط ناسازگاری شود که ریشه در ساختار شناختی ما دارند. این مسئله حتی در هنگام مواجه با مشکلات اجتماعی جدی مانند تعصب، محرومیت اجتماعی و تبعیض ( که براساس الگوهای قالبی گروه های اجتماعی هستند) نیز روی می دهند. ماندگاری الگوهای قالبی به رابطه میان مردم، محیط اجتماعی آنها و تصور آنها در مورد دیدگاه های مردمی که برایشان مهم هستند وابسته است. رفتار اجتماعی اغلب در حوزه هشیاری (و نه همیشه واکنشی) قرار داده می شود اما شواهد متعددی وجود دارد که رفتار اجتماعی اغلب بصورت ناهشیار و ناآشکار (در نتیجه تجربیات پیشین) عمل می کند. بنابراین نگرش ها، عزت نفس و الگوهای قالبی بصورت ناآشکار و ضمنی در عملکرد آن نقش دارند.. ماهیت گرایی روانشناسی به صورت تمایل به این باور تعریف می شود که اشیاء، مردم و گروه ها دارای ماهیت و جوهری هستند که وجود آنها را تشکیل می دهد. به عقیده پرنینس و میلر، این یک روش معمول برای طبقه بندی تصورات است اگرچه دارای نتایج روانشناسانه قدرت مندی است. ماهیت را می توان بصورت مجموعه ای از ویژگیهای بیولوژیکی، فرهنگی یا اجتماعی تعریف کرد که زمینه یک گروه اجتماعی را شکل داده و یک کیفیت پایداری هستند که همه اعضاء گروه آن را دارا هستند. یکی از نتایج روانشناسانه ماهیت گرایی این باور است که صفتهای انسانی تغییرناپذیرند و به خصوص اینکه احتمال دارد تا الگوهای قالبی اجتماعی را باتوجه به عوامل فطری توضیح دهند.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی روانشناسی روان شناسی کاربردی
چکیده انگلیسی

The aim of this study was to determine whether the social categorization of poverty during childhood is based on essentialist beliefs. The study included 121 children, aged 5 to 7, from different socioeconomic backgrounds living in the city of Barranquilla, Colombia. The children stated that the nature of this social category is based on situations external to the individuals rather than essentialist reasons. No significant differences were found as regards age, gender or socioeconomic status (SES), except in the capacity of the respondents to self-categorize their social status. Children who find fewer differences between members and non-members of a given category tend to err in their self-categorization, which is important for the prevention of social exclusion.

ResumenEl objetivo de este estudio es determinar si la categorización social sobre la pobreza en la infancia está basada en creencias esencialistas. El estudio incluyó a 121 niños de entre 5 y 7 años de edad, de distinto nivel socioeconómico y residentes en la ciudad de Barranquilla, Colombia. Los niños plantearon que la naturaleza de esta categoría social está basada en situaciones externas a los individuos, en lugar de atribuirla a razones de tipo esencialista. No se encontraron diferencias estadísticamente significativas relacionadas con la edad, el sexo o el nivel socioeconómico, a excepción de la capacidad de autocategorizarse de acuerdo con su estatus social. Los niños que encuentran menos diferencias entre los miembros de la categoría y quienes no lo son tienden a equivocarse en la autocategorización, lo cual resulta importante para la prevención de la exclusión social.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Suma Psicológica - Volume 22, Issue 1, January–June 2015, Pages 9–17
نویسندگان
, , , , , ,