آشنایی با موضوع

رمزنگاری یا اینکریپشن Encryption فرآیند تبدیل و ذخیره اطلاعات با استفاده از یک الگوریتم خاص برای محافظت از آنها است در هر رمز گذاری یک کلید الگوریتم وجود دارد که تنها در اختیار خود رمزگذار می باشد. از این کلید برای معکوس کردن عمل رمز نگاری و اصطلاحاً رمزگشایی یا Decryption استفاده می شود. رمزگذاری از انقطاع به خودی خود جلوگیری نمی‌کند اما محتوای پیام را به حائل رد می‌کند. در اصل رمزگشایی پیام بدون در اختیار داشتن کلید ممکن است، اما برای یک نقشه رمزگذاری خوب طراحی شده، منابع محاسباتی بزرگ و ماهر لازم است. یک گیرنده مجاز به راحتی می‌تواند پیام را با کلید تدارک دیده شده توسط صادرکننده پیام به گیرنده‌ها، رمزگشایی کند اما نه به حائل غیرمجاز. هدف از رمزگذاری اطمینان از این است که فقط کسانی که مجاز به دستیابی اطلاعات (پیام یک متن یا یک فایل) هستند، قادر به خواندن آن و استفاده از کلید رمزگذاری باشند. افرادی که مجاز نیستند خارج می‌شوند، زیرا کلید مورد نیاز را ندارند که بدون آن خواندن اطلاعات رمزگذاری غیرممکن است. الگوریتم های مورد استفاده برای رمزنگاری به دو دسته متقارن و نامتقارن تقسیم می شوند در الگوریتم های متقارن هر دو طرفی که قصد رد و بدل کردن اطلاعات را دارند از یک کلید مشترک برای رمزگذاری و نیز رمزگشایی استفاده می‌کنند. در این حالت بازگشایی و رمزگزاری اطلاعات دو فرآیند معکوس یکدیگر می‌باشند. درالگوریتم های نامتقارن که امنیت بسیار بالاتری نسبت به الگورتیم متقارن دارد، به جای یک کلید مشترک از یک جفت کلید به نامهای کلید عمومی (Public Key) و خصوصی (Private Key) استفاده می‌شود. یکى از متداولترین رویه‌هاى رمزنگارى ازطریق Public key موسوم به رمزنگارى RSA مى‌باشد. Rivest-Shamir-Adleman RSA یک سیستم رمزنگارى و شناسایى هویت در اینترنت است که به‌عنوان یک الگوریتم در سال ۱۹۷۷ توسط سه‌نفر به‌نام‌هاى Ron Rivest،Adi Shamir و Leonard Adleman ایجاد گردیده است. این الگوریتم معمولترین الگوریتم در رمزنگارى و شناسایى هویت به‌عنوان بخشى از وب به مرورگرهاى Netscape و IE - Micersoft افزوده شده است. ضمن آنکه این الگوریتم به‌عنوان بخشى از محصولات Lotus Notes Intuist،s Quicken و بسیارى از محصولات دیگر به‌حساب مى‌آید.
در این صفحه تعداد 238 مقاله تخصصی درباره رمزنگاری، اینکریپشن که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده رمزنگاری، اینکریپشن
مقالات ISI رمزنگاری، اینکریپشن (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رمزنگاری، اینکریپشن; Security; Information security; Cipher; Encryption; Cryptography; Block cipher; Lightweight block cipher; FPGA; Power; Energy; Low-resource devices; KATAN; KTANTAN;