آشنایی با موضوع

همجوشی تصویر(به انگلیسی: Image fusion )یکی از تکنیکهایی که در پردازش تصاویر ماهواره ای مورد استفاده پژوهشگران قرار می گیرد تکنیک ادغام تصاویر یا Image fusion می باشد با استفاده از این روش می توان تصاویر دارای قدرت تفکیک مکانی و طیفی مختلف را در هم ادغام کرد و تصویر جدیدی ایجاد نمود که همزمان دارای خصوصیات هر دو تصویر می باشد لذا تصویر جدید قابلیت بیشتری نسبت به تک تک تصاویر اصلی خواهد داشت در تحقیقی سعی شده با استفاده از تصاویر ماهواره لندست هفت سنجنده ETM+و کاسموس دوربین KFA-1000 و به کمک تکنیک Image fusion تصاویری با قدرت تفکیک مکانی و طیفی بالاتر جهت شناسایی رخساره های فرسایش ساخته شود. به این منظور از پنج روش مختلف جهت ادغام تصاویر استفاده شد. بررسی های انجام شده نشان میدهد که تصویری که از ادغام تصویر کاسموس در ETM+ حاصل می شود بهترین قدرت تفکیک مکانی Resolution را دارد و بهترین تصویر جهت شناسایی فرسایش می باشد. در این طرح شیوه ای برای همجوشی تصاویر اسپکت و ام آر آی معرفی شده است که شیوه ی اول تصاویر ورودی را به کمک تبدیل موجک مختلط دو درختی به مولفه های فرکانس بالا و فرکانس پایین تجزیه می کند سپس از دو قانون همجوشی متفاوت برای ترکیب مولفه های فرکانسی استفاده شده است. قانون همجوشی انرژی محلی برای ترکیب ضرایب فرکانس پایین به کار رفته است. و چون اطلاعات فاز در پردازش تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است از قانون همجوشی مبتنی بر اندازه و فاز برای ترکیب ضرایب فرکانس بالا بهره برده شده است. در شیوه ی دوم از تبدیل کانتورلت که یک تبدیل دوبعدی و جهتی می باشد برای تجزیه تصاویر به مولفه های فرکانسی استفاده شده است و در نهایت از قوانین آنالیز مولفه های اساسی و انرژی محلی برای ترکیب ضرایب فرکانس پایین و بالا استفاده شده است در نهایت، الگوریتم های ارائه شده برای همجوشی تصویر طبق ارزیابی های کمی و کیفی، عملکرد بسیار بهتری را در مقایسه با سایر متدها داشته اند. در حوزههمجوشی تصاویر چندطیفی سنجش از دور میباشد. برای حسگرهای سنجش از دور، میزان وضوح طیفی ومکانی به شدت به هم وابسته هستند. در این تحقیق سعی بر آن است تا با پیاده سازی برخی از متداولترینروشهای تولید تصویر با وضوح بالای طیفی و مکانی از همجوشی تصاویر panchromatic و چندطیفی،مقایسه ای میان روشهای موجود از ابعاد مختلف کیفی و کمی صورت گیرد. روشهای پیاده سازی شده، بااستفاده از پارامترهای کمی نظیر بایاس، انحراف معیار، ضریب همبستگی و پارامترهای RASE وERGAS و (Q4(32 مورد مقایسه کمی قرار داده می شوند.
در این صفحه تعداد 481 مقاله تخصصی درباره همجوشی تصویر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI همجوشی تصویر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: همجوشی تصویر; Multi-modality medical images; Image fusion; Enhanced radial basis function neural network; Error back propagation algorithm; Gravitational search algorithm; A hybrid of error back propagation and gravity search algorithm;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: همجوشی تصویر; Breast cancer; Ultrasound imaging; Ultrasound-guided biopsy; Computer-aided detection; Image fusion; Three-dimensional (3D) ultrasound; Automated ultrasound; Detection and Diagnosis; Magnetic resonance imaging (MRI); Positron emission tomography (PET);